عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۵۸
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۰
مراسم عزاداری وسوگواری اربعین حسینی(علیه‌السلام) در حرم مطهرحضرت فاطمه معصومه(سلام‌الله علیها) برگزار می شود.

عقیق: آیین عزاداری در شب اربعین، بعد از نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجت‌السلام والمسلمین سید حسین مؤمنی و مدیحه سرایی سید مهدی میرداماد در حرم مطهر برگزار می شود و مراسم صبح اربعین نیز بعد از نماز ، قرائت زیارت عاشورا توسط سید مهدی میرداماد و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی خواهد بود.

چهاردهم دی‌ماه، همزمان با اربعین حسینی(علیه‌السلام) مراسم سوگواری از ساعت 9 صبح با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین میرشفیعی و مدیحه سرایی مداحان اهل‌بیت(علیهم‌السلام) آقایان سید علی حسین‌نژاد و منصور زمان‌شعار در حرم مطهر حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) برگزار می‌گردد.

قرائت دعای اربعین، سخنرانی حجج اسلام بیگدلی و میردامادی و مدیحه سرایی حسن سلیمانی از دیگر برنامه های آستان مقدس در روز اربعین است.

مراسم شام اربعین حسینی(علیه‌السلام) نیز به همراه قرائت دعای کمیل با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی و مدیحه سرایی حسن اخباری برگزار خواهد شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی آستان مقدس قم، از شب اربعین حضرت سید‌الشهدا(علیه‌السلام) تا پایان ماه صفر، هر شب بعد از مراسم عزاداری و سوگواری، آیین قرائت یک جزء قرآن کریم هدیه به اباعبد‌الله الحسین(علیه‌السلام)  درشبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصو مه (س) بر قرار است.


منبع: خبرگزاری حوزه

کد خبرنگار 211007


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین