عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۴۵
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۰
در حمله تروریستی به 3 اتوبوس حامل زائران پاکستانی که از زیارت حضرت امام رضا (ع) باز می‌گشتند، دست‌کم 10 تن از شیعیان این کشور به شهادت رسیدند.

عقیق:  صبح امروز 3 اتوبوس حامل زائران پاکستانی در ایالت «بلوچستان» هدف حمله تروریستی قرار گرفت.

بر اثر انفجار در مسیر حرکت اتوبوس‌های زائران پاکستانی در منطقه «مستونگ» ایالت بلوچستان این کشور، 10 نفر از زائران حضرت امام رضا (ع) که از مرز ایران (تفتان) به سمت «کویته» در حال حرکت بودند، به شهادت رسیدند.

در این حادثه تروریستی همچنین 20 تن از رائران به شدت مجروح شده‌اند که حال برخی از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

در حالی که هدف عاملان این جنایت هر 3 اتوبوس زائران پاکستانی بود اما تنها یک اتوبوس منفجر شد و 2 اتوبوس دیگر بعد از وارد شدن خسارات جزئی از حرکت باز ایستادند.

این حادثه در حالی رخ می‌دهد که در این مسیر تروریست‌های فرقه‌گرا همواره به زائران شیعه پاکستانی حمله کرده و خیل عظیمی از این مسلمانان را به شهادت می‌رسانند.

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

پس از گذشت ساعتی از حمله تروریستی به اتوبوس زائران حضرات امام رضا (ع)، همچنان به تعداد شهدای این جنایت فرقه‌گرایان افزوده می‌شود.

بنا بر گزارش مقامات وزارت بهداشت ایالت «بلوچستان» پاکستان، تاکنون تعداد شهدای این حمله تروریستی به 35 تن افزایش پیدا کرده است که با توجه به شدت جراحات وارده به مجروحان این حادثه هنوز احتمال افزایش شمار شهدا وجود دارد.

همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که تعداد مجروحین منتقل شده به بیمارستان نیز تا کنون به بیش از 25 تن رسیده است.

گفته می‌شود از بین 3 اتوبوس حامل زائران پاکستانی یک دستگاه به طور کامل از بین رفته است که اکثر شهدا نیز از مسافران این اتبوس هستند.


منبع: خبرگزاری فارس

کد خبرنگار 211007


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین