عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۳۸۲
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه در یک هزار و ۵۵۰ امامزاده کشور نمایشگاه دهه کرامت برپا می‌شود، گفت: جشن‌های دهه کرامت در نزدیک به ۲ هزار امامزاده و بقعه متبرکه در نقاط مختلف برگزار می‌شود.
عقیق:حجت‌الاسلام موسوی، نماینده سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در شورای هماهنگی جشن های مردمی دهه کرامت با اعلام برنامه های این سازمان در دهه کرامت گفت: با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی روز پنجم ذی‌القعده به‌عنوان روز تکریم امامزادگان، نامگذاری شده است و از سال‌های گذشته همایش‌های امامزادگان در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود از همین رو کنگره  محمد هلال بن علی(ع) در کاشان و در دهه کرامت و کنگره ملی «حضرت بی‌بی حکیمه» در شهرستان گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد در دهه ولایت برگزار می شود.


وی با بیان اینکه در یک هزار و 550 امامزاده کشور نمایشگاه دهه کرامت برگزار می‌شود، گفت: جشن‌های دهه کرامت در نزدیک به 2 هزار امامزاده و بقعه متبرکه در نقاط مختلف برگزار می‌شود.


حجت الاسلام موسوی یکی از اقدامات مورد توجه این سازمان را راه‌اندازی پورتال جامع امامزادگان و بقاع متبرکه نام برد و افزود: در کل کشور حدود 8 هزار و 51 بقعه امامزاده داریم، اما اگر مردم بخواهند اطلاعاتی از این امامزادگان داشته باشند در یک مجموعه پورتال و کتابی جمع‌آوری نشده است که بعد از تلاشی که در چهار سال گذشته صورت  گرفت، در حال حاضر این پرتال آماده شد و اطلاعات تمام امامزادگان در آن قرار گرفت.


نماینده سازمان اوقاف و امور خیریه در شورای هماهنگی جشن های دهه کرامت همچنین گفت: در ایام دهه کرامت کتاب «قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه» برای هر امامزاده‌ای آماده می‌شود که حرکت‌های فرهنگی و عمرانی امامزادگان براساس این کتاب رخ می دهد.

 منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین