عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۳۷
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۰
بسیاری از زائران با توجه به ازدحام جمعیت درکربلا در آستانه اربعین حسینی، هتل محل اقامت خود را فراموش می کنند و در این میان بانوان گمشده دچار استرس های شدید می شوند.

عقیق: این‌ روزها با ازدحام جمعیت زائران در کربلای معلی، برخی زائرانی که به‌اصطلاح سنی از آن‌ها گذشته است، از کاروان جدا می‌شوند و هتل محل استقرار خود را فراموش می‌کنند. از این‌رو واحد امداد و پشتیبانی ستاد شمسا مستقر در کربلای معلی، آن‌ها را به محل استقرار منتقل یا به مدیران ثابت معرفی می‌کند.

در دو هفته‌ی اخیر، 80 زائر ایرانی که محدوده‌ سنی آن‌ها بین 65 تا 70 سال بوده، به کاروان‌ها تحویل داده شده اند. با توجه به این‌که زائرانی که کارت مخصوص به کاروان زیارتی را همراه دارند، امکان تحویل آن‌ها به‌راحتی میسر است، اما مسئولان واحد امداد و پشتیبانی ستاد شمسا، توصیه می‌کنند که هر مدیر راهنما شماره‌ تماس عراقی خود را پشت این کارت‌ها یادداشت کند تا امکان تحویل زائر راحت‌تر فراهم شود.

همچنین پیشنهاد ‌شده است با توجه به این‌که برخی گمشدگان از زنان بوده و به‌محض جدا افتادن از کاروان، دچار استرس شدید می‌شوند، یک کانکس از طرف مسئولان عراقی، بویژه عتبه مقدسه حسینی و حرم حضرت عباس علیهم‌السلام در اختیار ستاد شمسا قرار گیرد تا با نصب آن در بین‌الحرمین به‌عنوان واحد گمشدگان ایرانی، خدمات بیشتری به زائران ایرانی ارائه شود.

در همین راستا یک آمبولانس برای انتقال بیماران نیز در اختیار واحد امداد و پشتیبانی ستاد شمسا مستقر در کربلا قرار دارد که بیماران را در صورت وخامت حال تا مرز مهران یا شلمچه منتقل می‌کند. در بیمارستان امام حسین علیه‌السلام عراق نیز نماینده‌ای از طرف ستاد شمسا مشغول فعالیت است که شرایط بستری شدن بیمار را در آنجا فراهم می‌کند.

وسایل گمشده‌ ارزشمند مانند طلا، پول و موبایل در صورتی که فردی برای تحویل آن‌ها مراجعه نکند، هر 14 روز به ستاد مرکزی ارسال شمسا ارسال می‌شود که در دو هفته‌ اخیر، 9 دستگاه تلفن همراه در هتل‌ها و اتوبوس‌ها، شش بسته لباس و یک بسته تسبیح و مهر از زائران به‌جا مانده که تلفن های همراه به ستاد مرکزی شمسا در تهران ارسال و مابقی وسایل به ستاد پشتیبانی این مرکز در عراق تحویل داده شده است.

در دو هفته‌ی اخیر، دو پیرمرد 75 و 82 ساله و یک پیرزن 51 ساله در کربلای معلی فوت کرده‌اند که نفر نخست قریب به 10 روز پیش، نفر دوم سه روز پیش و نفر سوم نیز روز گذشته براثر سکته قلبی و افزایش فشار خون، دار فانی را وداع گفتند. 
نخستین فردی که در این مدت فوت کرد از شهروندان اصفهان بوده است که به درخواست خانواده‌ وی به ایران منتقل شد، فرد دوم اهل تهران بوده و با موافقت خانواده اش در وادی‌السلام کربلا دفن شد و نفر سوم نیز به ایلام منتقل شده است.

ستاد شمسا توصیه کرده است زائران در بین راه از افراد مشکوک چیزی بعنوان تغذیه خریداری نکنند. همچنین با توجه به این که بیشتر گمشدگان از میان بانوان بوده و دچار مشکلات روحی فراوان می‌شوند، از ایجاد استرس بی‌مورد برای خود خودداری کنند، چراکه واحدهای گمشدگان در حرمین شریف امام حسین و حضرت عباس علیهم‌السلام آن‌ها را به ستاد شمسا در کربلا معرفی می‌کنند.


منبع: خبرگزاری شبستان

کد خبرنگار 211007


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین