عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۳۱۷
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴
عقیق: حجت الاسلام والمسلمین میرزا محمدی در سخنرانی ای به موضوع تجزیه و تحلیل روضه های اخلاقی پرداخت.

میرزا محمدی اظهار کرد: فردی محضر امام صادق رفت وگفت  آقا جان هر سال کاروانی به صورت پیاده به سمت کربلا مشرف می شوند امام فرمودند: بله من هم یک سال با این کاروان بودم عده ای قاری بوده و قرآن قرائت می‌کردند، عده‌ای قصه می‌گفتند و عده‌ای هم مرثیه می‌خواندند در این راه باید هر چه می‌توانی در طبق اخلاص بگذاری.

وی حدیثی از امام صادق (ع) روایت کرد که در آن فرمودند :«الحمدالله الذی جعل فی الناس من یفد الینا و یمد حنا و یرثی لنا» همانا زائر ما با دعوت خود ما و با ضمانت ما می‌آید مداحی ما را انجام می‌دهد و این کار را به نسلهای بعد انتقال می‌دهد البته باید گفت اگر ما دلمان برای امام حسین تنگ می‌شود، جرقه آن را خود حضرت می‌زند. در مداحی  مادحینی که ما انتخاب می‌کنیم اشعار سبک نمی‌خوانند.

حجت‌الاسلام میرزا محمدی گفت: مرثیه و مداحی نعمت است و لازمه شکر است. هر حرفی از دهان مداح بیرون آید دو ملک می نویسند و ضبط می کنند در هیات ها بیشتر در مطالبی که می خوانیم دقت کنیم. امام صادق فرمودند: در دیدگاه من خوش نفسی ارزش بیشتری نسبت به خوش صدایی دارد.

وی ادامه داد: نوکر بهشت هم برود باز هم نوکر است. حسین(ع) دری از درهای بهشت است چرا که وقتی قیامت می شود امام حسین به ملائک می فرماید : من حیا می کنم این نورم را به نار اندازم پس بهترین خانه آدم سازی در خانه اباعبدالله است.

حجت‌الاسلام میزرا محمدی افزود: گفتن عبارت «روضه نمک جلسه است» غلط و اشتباه است زیرا امام حسین را چاشنی مجلس کردن درست نیست. امام رضا(ع) به ابن الشبیب فرمود: ای پسر شبیب اگر بنا باشد بر کسی یا چیزی گریه کنی بر حسین ابن علی گریه کن  زیرا گریه برحسین تسکین دردها است و گریه برحسین گناهان بزرگ را ذوب می کند و از بین می برد اگر خدا به ما چشم داده یکی از فوایدش گریه بر حسین است.

وی گفت: خدا به موسی ندا داد یا موسی امت رسول خدا را بالاترین امت قرار دادم. موسی دلیل را از خدا جویا شد، خداوند فرمود: تنها به دلیل عاشورا است.خستگی و کسالت با مناجات با خدا با و مرثیه بر امام حسین از بین می رود کسی که امام حسین را شناخت پیامبر را هم خواهد شناخت به همین دلیل در یکی از سردر های ورودی ضریح ابا عبدالله  نوشته : «قال سید الکونین حسین و منی و انا من حسین».

حجت‌‌الاسلام میرزامحمدی تصریح کرد: دانشگاهی که در آن فارغ التحصیلی وجود ندارد دستگاه و دانشگاه اباعبد الله است و شاگردی این کلاس انسان را به ارباب نزدیک و نزدیکتر می کند . تا اینکه خود امام حسین مهر بزند.پیغمبر فرمود: دخترم حضرت زهرا (س)در حالی که پیراهن خونین پسرش رو در دست دارد به محشر خواهد آمد.خون ارباب ثارالله وقتی زمین گرم کربلا ریخت تنها خونی است که زمین کربلا را پاک و مطهر کرد.


منبع:روضه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
0
0
بابی انت وامی ونفسی وولدی یااباعبدا...
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین