عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۲۹۱
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۶
در عصر حاضر، دلیل دور بودن و ناآگاهی قشر عظیمی ازکودکان و نوجوانان از مسائل مذهبی، بی توجهی والدینشان به این مساله مهم است که متاسفانه این امر در حال تبدیل شدن به معضلی فراگیر می باشد چنانچه پیامبر (ص) در چهارده قرن پیش به آن اشاره داشته اند.

عقیق:در این باره آمده است روزی عده ای از کودکان در کوچه مشغول بازی بودند. پیامبر(ص )در حین عبور، نگاهشان به آنها افتاد و خواست نقش بسیار بزرگ پدران و مسؤولیت سنگین آنها را در رشد کودک به همراهانشان گوشزد نمیند از این رو فرمودند : وای بر فرزندان آخرالزمان از دست پدرانشان!

اطرافیان پیامبر (ص) با شنیدن این جمله به فکر فرو رفتند. لحظه ای فکرکردند که شاید منظور پیامبر، فرزندان مشرکان است که در تربیت فرزندانشان کوتاهی می کنند.
پس عرض کردند : یا رسول اللّه، آیا منظورتان مشرکین است؟

حضرت فرمودند: خیر؛ بلکه پدران مسلمانی را می گویم که چیزی از فرایض دینی رابه فرزندان خود نمی آموزند و اگر فرزندانشان پاره ای از مسائل دینی رافراگیرند، پدران آنها، ایشان را از ادای این وظیفه باز می دارند.
اطرافیان پیامبر(ص) با شنیدن این سخن، تعجب کردند که آیا چنین پدران بی مسؤولیتی نیز هستند.

پیامبر که تعجب آنها را از چهره شان خوانده بود ادامه دادند: همانا این پدران تنها به این قانع هستند که فرزندانشان از مال دنیا چیزی را به دست آورند. آنگاه فرمودند : آگاه باشید من از این قبیل پدران بیزار و آنان نیز از من بیزارند.


پی نوشت ها:
1- میرزا حسین نوری. مستدرک الوسائل، ج2: 625.
2-مرتضی بذرافشان. صد حکایت تربیتی: 11.

منبع:قدس

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین