عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۲۶۶
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱
مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف گفت: مبلغان نخبه بر اساس مدرک تحصیلی و یا شرکت در دوره‌های مختلف انتخاب و نبوغ خود را نشان می‌دهند.
عقیق: حجت‌الاسلام احمد شعبانی با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های اداره‌کل اعزام مبلغ اظهار کرد: این اداره کل در هر فصل تبلیغی، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت کرده و در طول سال نیز دوره‌های آموزشی بلندمدت را برای کیفیت‌بخشی به امر تبلیغ مبلغان برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه دوره‌های کوتاه‌مدت پیش از اعزام برای مبلغان ویژه دوره تابستان و ضیافت الهی ماه رمضان برگزار شده است، گفت: از جمله این دوره‌های کوتاه مدت می‌توان به «تجلی وحی در سبک زندگی اسلامی» و دوره کوتاه مدت تفسیر قرآن در قالب تفسیر سوره حجرات نیز برای مبلغان اشاره کرد.

شعبانی با بیان اینکه روخوانی،‌ روان‌خوانی، تجوید، صوت و لحن یکی از برنامه‌های آموزشی برای مبلغان است، گفت: همچنین دوره‌هایی در زمینه گزیده‌ای از تاریخ اسلام و آشنایی با سیره زندگی اهل بیت(ع) پیش از ماه رمضان برای مبلغان برگزار شد.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: دوره آموزشی بلند مدت از مهر ماه برای استان قم آغاز می‌شود و اکنون دوره مشاوره برای حفظ خطبه غدیر در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مبلغان گفت: این دوره‌ها با هدف کیفیت‌بخشی به اطلاعات، آگاهی‌های مبلغان و افزایش سطح علمی آنها در زمینه‌های تخصصی برگزار می‌شود.

شعبانی اضافه کرد: گروه‌های مختلف مبلغان دارای انگیزه‌های مختلف و علاقه‌مند به دوره مشاوره هستند که برای آنها دوره تخصصی مشاوره برگزار می‌کنیم.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه حدود 9 هزار پرونده تبلیغی در اداره کل اعزام مبلغ تشکیل شده است، گفت: مبلغان نخبه بر اساس مدرک تحصیلی انتخاب می‌شوند یا برخی از مبلغان نخبه با شرکت در دوره‌های مختلف نبوغ خود را نشان می‌دهند.

شعبانی خاطرنشان کرد: حدود 2 هزار مبلغ در دوره آموزشی شرکت کردند و از محتواهای دوره‌ها بهره‌مند شدند.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به مرحله دوم مسابقه حفظ موضوعی قرآن گفت: این مسابقه در زمینه موضوعات مختلف برگزار می‌شود که بخش اول خداشناسی و توحید، یگانگی خداوند، اسماء و صفات خداوند، بخش دوم عدل الهی، بخش سوم نبوت و بخش چهارم معاد است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هزار و 800 نفر در مرحله اول مسابقه حفظ موضوعی قرآن شرکت کردند و مرحله دوم این مسابقه مهر امسال برگزار می‌شود.

منبع:ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین