عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۱۸
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۱
گزارشی از عزاداری هیئت انصارالحسین (ع) در ماه صفر؛
به مناسبت ایام ماه صفر ، مراسم عزاداری و نوحه خوانی با حضور عزاداران اباعبدالله حسین(علیه السلام) و مداحان و شیفتگان اهل بیت (علیه السلام) در "حسینیه انصار الحسین علیه السلام " در میدان خراسان برگزار شد.

عقیق: به مناسبت ایام ماه صفر ،مراسم عزاداری و نوحه خوانی با حضور عزاداران اباعبدالله حسین(علیه السلام) و سخنرانی حجت الاسلام فروزان و مداحی کربلایی مجتبی سلیمانی زاد و دیگر شیفتگان اهل بیت (علیه السلام) در "حسینیه انصار الحسین علیه السلام "در میدان خراسان برگزار شد.

به گزارش عقیق، در این مراسم که "فرزاد جمشیدی"، مجری متعهد صدا و سیما نیز حضور داشت، به ذکر مصیبت اهل بیت(علیهم السلام) پرداخته شد.سپس جمشیدی در سخنان کوتاهی به نکته هایی از زیارت عاشورا اشاره کرد و گفت:

دوستی می گفت من 183 جلسه رفتم خدمت آقای جوادی آملی. 183 مطلب نو از زیارت عاشورا به ما گفت. آقا این جزوه اش را داد دست ما، خدا می داند چقدر ارزشمند بود.تعداد «اللهم» و تعداد « السلام علیک» 13 بار در این زیارت هست. یعنی شما 13 بار به خدا سلام می کنید و 13 بار به جمال خدا که حضرت علی بن الحسین(ع) است .

این زیارت به ما یاد می دهد که؛ خانواده اصیل را یاد بگیر . خانواده فاسق را هم یاد بگیر. « السلام علیک یا اباعبدالله، السلام علیک یابن رسول الله، السلام علیک یابن امیرالمؤمنین، السلام علیک یابن فاطمةالزهرا» اما به لعن که می رسه « لعن الله یابن مرجانه» ببین اون خانواده چقدر سالم بود و این خانواده فاسق.  یک آدمی است  که باباش معلوم نیست! بهش می گفتند تو پسر مادرت هستی. « وابن آکلة الاکباد» لعنت به این جگر خوارها. ضمناً این زیارت زیارت فردی نیست، زیارت گروهی است: «علی الارواح التی حلت بفنائک » نه فقط به شما سلام  می دهم،«حلت بفنائک» سلام باد به اونهایی که در راه تو هم کشته شدند. راه و رسم زیارت کردن، راه و رسم سلام گفتن، راه و رسم دشمن شناسی، به چه کسانی سلام گفتن. بعد مگر تمام می شود این زیارت؟  «و لعن الله امة اسرجت و الجمت و تنقبت لقتالک» : هر کس که لجام گرفت، هر کس که نقاب زد، از الان الی یوم القیامة. پس هم باید حسینی ها را شناخت، هم باید یزیدی ها را شناخت.

اگر فرمود "کل یوم عاشورا"، یعنی اگر تقویمت رفت سمت روز عاشورا ،بدان  عاشورا هنوز تمام نشده است! قراراست که از فردای عاشورا باز یک اتفاق دیگر بیفتد. باز این حسینی ها زایش بکنند. و الا اگر غیر از این باشد، همین آش و همین کاسه است. شما صد تا از این روضه ها را هم بگیرید، وقتی از اینجا برید بیرون باید همه بدانند، پدر بداند، مادر بداند،همسر بداند، خواهر و برادر بداند که  آقا این ها حسینی شدن برگشتن ها! نور باهاشون هست!چقدر مؤدب شدند! ببین دیگر حرف زشت نمی زند، دیگر دروغ نمی گوید، پیامک بد نمیزند، به پدر چقدر احترام می گذارد، به مادر چقدر احترام می گذارد، از این جاها شروع می شود و اگر غیر از این باشد، شما ده دفعۀ دیگر هم بیاید روضه هیچ اتفاقی نمی افتد.
 
ببینید یک روضه حسینی باید این مملکت را آشوب کند، آشوب حسینی! آن هم برای ما. برای ما که یک کلمه برادر مداحمان آقای فیضی می گوید "ممنونیم امام حسین(ع) ما را رفیق خودت کردی" 

وجود مبارک ابی عبدالله (ع) قبل از عاشورا برای مردم صحبت می کرد: «من کدام حلالی را حرام کردم؟ کدام حرامی را حلال کردم؟ کجا حرفی زدم که مملکت را برآشوبم؟ پس چرا خون من را حلال کردید؟»  پاسخ دادند: «به خاطر خشم نسبت به پدرت».حضرت زهرا(س) فرمودند:« کسانی که این راه را رفتند تا مقابل پدرم ایستادند و حق ما را ضایع کردند ، گام اولشون کینه بود».


یک دفعه رفتم روضه قصاب ها. اینقدر روضه خوبی بود .سه تا نکته من ازاین ها یاد گرفتم :اول اینکه اون کسی که روایت می گفت، چقدر قشنگ هر چی روایت می گفت مربوط بود به قصابی . گفت: امام سجاد(ع) سالها بعد از واقعه کربلا تو مسیری می رفتند، دیدن گوسفندی را قصابی ذبح می کنه. رفتم به این قصاب گفتم که این گوسفند را آبش دادی؟ آخر من پسر اون پدری هستم که لب تشنه سر بریدند.


بعد  یکی شان یک حرفی زد که در دل من نشست. او گفت که در زیارت نامه عاشورا در سجده اش یک نکته ای هست.  " اَللَّهُمَّ ارْزُقْنى شَفاعَهَ الْحُسَیْنِ یَوْمَ الْوُرُودِ وَ ثَبِّتْ لى قَدَمَ صِدْقٍ عِنْدَکَ مَعَ الْحُسَیْنِ وَ اَصْحابِالْحُسَیْنِ الَّذینَ بَذَلُوا مُهَجَهُمْ دُونَ الْحُسَیْنِ عَلَیْهِ السَّلامُ " گفت من تو فکر بودم که این مُحَجه یعنی چی؟ از یک عالمی سؤال کردم . گفت سر گوسفند را که می بری همۀ خونش از قلبش می آید بیرون، از رگش می آید بیرون. یک لخته های خون هست توی قلب می ماند، فقط باید قلب را ببری که آن لخته ها بیاید بیرون. عرب به اون لخته ها می گوید مُحَجه. یعنی من این طوری در راه تو شهید بشوم!

قصاب آخرش یک حرفی زد همۀ آن جمعیت را ریخت بهم! 

گفت "تو جمع ما قصاب ها! از شمال تا جنوب، از شرق تا غرب کشور بگردید، به هر قصابی یک میلیون بدهید ، دو میلیون و ده میلیون هم بدهید، حاضر نیست این کار رابکند...هیچ قصابی حاضر نیست سر گوسفند را غفا ببرد"


ای از ازل به مهر تو دل آشنا حسین .... وی تا به ابد لباس عزایت به پا حسین

هر ماه در عزای تو ماه محرم است .... هر جا بود به یاد غمت نینوا حسین

حسرت برم به معتزری کز آخرین نفس  ....  روی تو دید و خنده زد و گفت یا حسین

من کیستم که گریه کنم در عزای تو  .... گریند روز و شب زغمت انبیا حسین

شعیب و صالح و یحیی به تو گریستند ....  چقدر گریه کن کهنه کار داری تو حسین

من کیستم که گریه کنم در عزای تو .... گریند روز و شب زغمت انبیا حسین

 سنگم اگر زنند به جایی نمی روم .... آخر تو بگو که بروم بر کجا حسین

 کد خبرنگار: 212110


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
2
3
بسیار عالی بود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
1
1
ان شاالله خدا آخر عاقبت همه ی ما رو بخیر کنه
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین