عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۱۷۷
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۱
یک مدرس حوزه:
مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) میاندوآب گفت: متاسفانه در جوامع کنونی به خصوص در جوامع اسلامی که باید اخلاقیات اسلامی بیش از هر جامعه دیگر مد نظر باشد، سخن‌چینی و دیگر گناهان زبان در حال گسترش است.
عقیق: زیبا پرهیزگار، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه آذربایجان‌ غربی در رابطه با سخن‌چینی که یکی از گناهان زبان است، اظهار کرد: برخی افراد تعدادی ضعف‌های شخصیتی دارند که باعث می‌شود به جای اینکه با تصمیم‌گیری‌ها و کارهای عاقلانه حق و حقوق خود را از دیگران بگیرند پشت سر افراد به صورت نا‌عادلانه سخن بگویند و به وی از لحاظ اجتماعی ضربه بزنند.

پرهیزگار گفت: این ضربه‌ها گاهی به صورت نمامی و سخن‌چینی بروز می‌کند که در هر دو صورت در دین اسلام کاری منفور است و تبعات نامناسب اجتماعی و فردی را به همراه دارد.

وی افزود: ناآگاهی از عواقب سخن چینی نیز می‌تواند از علل عمده این کار در جامعه باشد زیرا اگر افراد از آثار زیان بار سخن‌چینی اطلاع داشته باشند و بدانند که عواقب آن در دنیا و آخرت چیست هرگز این کار را نمی‌کنند.

وی گفت: سخن‌چینی ارزش انسانی افراد را کاهش می‌دهد به همین دلیل وظیفه ما مسلمانان این است آگاهی‌های لازم را در جهت کاهش این گونه امراض که یکی از گناهان مربوط به لغزش‌های زبانی است در اختیار مردم نا‌آگاه قرار دهیم.

مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) میاندوآب، اضافه کرد: رسانه‌ها و نهاد‌های فرهنگی نیز باید با فرهنگ‌سازی‌های دینی و الهی در جامعه کوشا باشند و درستی و یگانگی دین اسلام را به وسیله این فرهنگ‌سازی‌ها به عموم مردم ثابت کنند.

منبع:ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین