عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۱۲۹
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴
ممنوعیت حمل بیش از حد مجاز زعفران، طلا و ارز، تمهیدات پلیس برای ایام حج تمتع، میزان کشفیات پلیس فرودگاه‌های کشور، نحوه برخورد با بدپوششان در فرودگاه، احتمال انجام پروازهای حج تمتع از فرودگاه امام و ... از مهم‌ترین مباحث مطرح شده در نشست خبری فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور بود.
عقیق:ممنوعیت حمل بیش از حد مجاز زعفران، طلا و ارز، تمهیدات پلیس برای ایام حج تمتع، میزان کشفیات پلیس فرودگاه‌های کشور، نحوه برخورد با بدپوششان در فرودگاه، احتمال انجام پروازهای حج تمتع از فرودگاه امام و ... از مهم‌ترین مباحث مطرح شده در نشست خبری فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور بود.

سرهنگ حسن مهری در این باره گفت: از 26 آذر ماه سال گذشته که پروازهای حج عمره آغاز شد 20 ایستگاه پروازی تحت کنترل پلیس بود و 792 هزار زائر با 20543 پرواز به حج اعزام شدند.

وی با بیان اینکه در این ایام هیچ‌یک از زوار به دلیل حمل مواد در پلیس عربستان دستگیر نشدند، گفت: با زائرانی که حتی کمتر از یک گرم مواد مخدر همراه داشتند برخورد غذایی شد.

وی با اشاره به ایام برگزاری حج تمتع خاطرنشان کرد: از 14 شهریور ماه پروازهای حج تمتع آغاز می‌شود و زائران باید توجه داشته باشند که حمل ترامادول و متادون، ترشی، مایعات اسیدی، اسباب‌بازی‌های مشابه اسلحه و ... ممنوع است.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه حمل زعفران بیش از حد مجاز نیز از موارد ممنوع در پروازها است، گفت: حداکثر میزان مجاز انتقال ارز نیز 5000 دلار است و با انتقال ارز بیش از این مبلغ برخورد خواهد شد.

وی درباره مجازات‌هایی که برای حاملان مواد مخدر در فرودگاه‌ها پیش‌بینی شده است، گفت: بر این اساس برای افرادی که اقدام به حمل مواد مخدر در فرودگاه‌ها کنند برای بار اول یک تا پنج سال و برای بار دوم پنج تا 15 سال ممنوع‌الخروجی پیش‌بینی شده است.

وی از زائران خواست تا اشیای قیمتی را در بار قرار نداده و به هیچ‌یک از مسافران غریبه برای انتقال بارشان اطمینان نکنند.

مهری با بیان اینکه تا الان تصمیم بر این است که پروازهای حج تمتع از فرودگاه امام انجام شود، گفت: به هر حال وظیفه پلیس نظم‌بخشی زائران و همراهانشان و کنترل آنان است و حتی اگر این پروازها در مهرآباد نیز انجام شود ما آمادگی کامل را خواهیم داشت.

منبع:ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین