عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۱۰۸
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱
عقیق:حسین یکتا فرمانده قرارگاه خاتم الاوصیاء که به تماشای نمایش عظیم «شبی در کهکشان ها» آمده بود، در رابطه با این نمایش گفت: این برنامه طی سال هایی که زحمت کشید و به اینجا رسید از مسیر غریبی عبور کرد. وقتی دست اندرکاران آن پای همه غربت ها ایستادند امروز نتیجه اش را می بینند و نظاره گرند که چنین با این عزت و شوکت در حال اجراست.
وی با بیان اینکه، وقتی به کسی اجازه می دهند تا وارد چنین کاری شود، توفیق می خواهد، تصریح کرد: به نظر من برگزاری نمایشی مانند «شبی در کهکشان ها» یک حرکت، یک فضا و در واقع یک روضه است و به هر کسی اجازه نمی دهند که مجلس روضه بگیرد؛ به هر کس اجازه نمی دهند که مردم را به اشک ریختن وارد کند.
 
فرمانده قرارگاه خاتم الاوصیاء بر همین اساس افزود: اهل بیت می گویند تا ما به یاد شما نباشیم، شما نمی توانید یاد ما کنید.
 
یکتا با اشاره به برگزاری این نمایش از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، گفت: اکران این نمایش در ابتدا نشان می دهد که یک توفیق حاصل شده است. معتقدم دوستانی که دست اندرکار هدایت، کمک، نظارت، پشتیبانی، عملیات و همه این کارها بودند مراقبت کنند که این توفیق را خدا از آنها نگیرد.
 
وی با اشاره به تاثیرگذاری نمایش «شبی در کهکشان ها» بر روی مردم، اذعان داشت: بعضی اوقات خیلی حرکت های فرهنگی می کنیم که اثر نداریم اما برخی اثرگذار می شود چون نظر کرده است، اثرگذار می شود.
 
فرمانده قرارگاه خاتم الاوصیاء ضمن تمجید از گروه کارگردانی و حضور پررنگ سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در اکران نمایش عظیم «شبی در کهکشان ها» گفت: این کار یک کار ملی، وطنی و منتسب به تئاتر خودی است. این کار یک کار ارزشی، تلفیقی و تاریخی است.
 
یکتا در ادامه افزود: شاید در این کار از ابتدایی ترین امکانات استفاده می شود، شاید در کوچک ترین زمین درحال اجراست اما بیشترین اثرگذاری را دارد.
 
وی با اشاره به همه پسند بودن نمایش «شبی در کهکشان ها» تصریح کرد: من معتقدم حتی می توانیم با اضافه کردن تکنولوژی های جدید و عمق بحشیدن به محتواها این مجموعه را طوری طراحی کنیم که مردم بخواهند برای تهیه بلیط آن هزینه صرف کنند و اتفاقا حاضر هم هستند که هزینه کنند. ما امروز می بینیم مردم برای خیلی از مسائل اوقات فراغت و مسائل علمی، سفر، تفریح و ... پول خوبی خرجی می کنند؛ ما اگر امکانات خدماتی و رفاهی و پذیرایی را فراهم نماییم، شاید به راحتی بتوانیم این را روی پا نگهداریم. نباید به هزینه و یارانه دولتی بسنده کنیم.
 
فرمانده قرارگاه خاتم الاوصیاء در ادامه اذعان داشت: امروز مردم به دلیل هجمه های فرهنگی دشمن، نگران وضعیت فرهنگی و تربیتی فرزندانشان هستند. درنتیجه اگر ما هر بساطی که به پا کنیم بوی خدا و عدل و عدالت و خداپرستی بدهد، مردم حاضر هستند پول بدهند و پایش بنشینند و نگاه کنند و از همین راه می توان برای فاخرتر شدن و قوی تر شدن بهره جست.
 
یکتا با اشاره ظرفیت گسترده شدن اجرای چنین نمایش هایی در سایر شهرها و استان های کشور، بیان داشت: اگر همین روند ادامه پیدا کند و گروه کارگردانی، هنروران و همه بخش ها با همین قدرت به کار خود ادامه دهند، خود برنامه می تواند بهترین تبلیغ برای آن باشد و آنوقت خود مردم برنامه را می چرخانند.
 
وی بر همین اساس ادامه داد: شاید امروز نیازی نباشد که برای مردم تبیین کنیم که سینما چه فضایی است. مردم خودشان می روند، هزینه می کنند و فیلم را نگاه می کنند.  من قطعا می دانم که اگر خدمات و رفاه آن را بیشتر کنیم مردم حاضر هستند که به راحتی برایش خرج کنند و برای حمایتش وسط میدان بیایند.
 
فرمانده بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا با اشاره به تاثیرگذارترین آیتم نمایش عظیم «شبی در کهکشان ها» گفت: خب در این نمایش فضاهای مختلفی وجود دارد؛ فضای اهل بیت، فضای اولیا و انبیا خدا هست ولی شاه بیت همه اینها که مردم هم خوشحال و بعد از همه این گریه ها و غصه ها و غم ها بعد از همه این بحران ها احساس امید می کنند و از صحنه خارج می شوند و از فضا بیرون می آیند؛ ظهور است. یعنی وقتی که احساس می کنند یک منجی هست که همه مسائل را تمام کند


منبع:رجا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین