عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۰۵۸
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹
عقیق: آیت الله سیدمحمد قائم مقامی، استاد حوزه و دانشگاه، با اشاره به سخنان نجفقلی حبیبی در برنامه زنده تلویزیونی پیرامون بازده فرهنگی عزاداری در ایام عاشورا گفت: اینکه نتیجه عزاداری برای امام حسین(ع) را صرفا گریه کردن چندنفر بدانیم کاملا بی اساس و بی مبنا است.

وی در ادامه افزود: در مجالس عزاداری امام حسین انواع خیرات و برکات علمی، دینی، معرفتی و سیاسی برای عزاداران حاصل می‌شود و به تعبیر امام خمینی(ره) «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته».

این استاد دانشگاه با برشمردن نکات تربیتی و عرفانی که در مجالس اباعبدالله الحسین حاصل می‌شود، گفت: یکی از جنبه‌های مهم که در عزای سیدالشهدا رشد می‌یابد جنبه سیاسی است که اعم از اهمیت نصرت و یاری اسلام، پیدا کردن مصادیق حق، شناخت مصادیق یزید زمان، معاویه زمان و حسین زمان است.

وی ادامه داد بر خلاف اظهارات بیان شده در برنامه زنده تلویزیونی عزای امام حسین(ع) سرشار از برکت و معرفت است و هر هزینه ای در این راستا شود بسیار نتیجه بخش خواهد بود.

قائم مقامی گفت: اگر گوینده به عارضه‌ها، آفات و انحرافات مجالس عزاداری پرداخته بود جای بحث و بررسی داشت چنانکه علما و فقها بارها بابت برخی آفات مانند مداح محوری و کمرنگ شدن منبر و سخنرانی تذکر دادند، اما شعار، شعور و اشک معجون هدایتگر انسان را در عزای امام حسین(ع) فراهم می‌نماید.

وی در پایان به متن صریح اسلام اشاره کرد و گفت: زنده شدن اسلام و در ادامه آن نظام اسلامی در گرو قیام امام حسین (ع) است .


منبع: نسیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین