عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۰۴۰
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۶
اخبار کوتاه جشنواره امام رضا(ع)
افتتاحیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) با سخنرانی یکی از مراجع عظام تقلید در جوار بارگاه کریمه اهل بیت(ع) در قم برگزار می‌شود.

عقیق:سیدجواد جعفری دبیر دوازدهمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) ضمن اعلام خبر برگزاری مراسم افتتاحیه جشنواره با حضور مراجع تقلید گفت: آیین افتتاحیه این جشنواره که همه ساله به همت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار می‌شود، یکی از بهترین برنامه‌های این جشنواره است که جای قدردانی دارد.

* راهیابی «ننه صولت» به بخش مسابقه فیلم مستند رضوی

«ننه صولت» ساخته نواب محمودی در نهمین جشنواره سراسری فیلم مستند و کوتاه رضوی توانست نظر هیئت انتخاب را در بخش اصلی مستند به خود جلب کند و به بخش مسابقه راه یابد.

این فیلم که خرداد ماه امسال تولید شده، داستان پیرزنی 80 ساله است که در این سن و سال دست از کار و فعالیت بر نمی‌دارد و همچنان به کشاورزی مشغول است. کارگردانی، تصویربرداری و صدابرداری این اثر به عهده نواب محمودی است و تدوین آن را نیز فاطمه نقدی انجام داده است.

نهمین جشنواره سراسری فیلم مستند و کوتاه رضوی یزد از سری برنامه‌های دوازدهمین جشنواره بین‌‌المللی امام رضا(ع) همزمان با ایام دهه کرامت برگزار خواهد شد و تاکنون استقبال خوبی از آن به عمل آمده است.

* پویانمایی، تلاشی مقدس جهت انعکاس سیره و کلام رضوی است

دبیر ششمین جشنواره سراسری پویانمایی رضوی گفت: پویانمایی، تلاشی مقدس جهت انعکاس سیره و کلام رضوی است.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان افزود: هنر انیمیشن (پویانمایی) هنری فاخر است و هنرمندانش نیز خاص هستند اما مخاطبانش عام. لذا پویانمایی در این استان هم از قوت برخوردار است و هم ظرفیت‌های قابل توجهی دارد، به همین خاطر این ظرفیت‌ها و استعدادها بیش ار پیش باید در این استان شکوفا شده تا بتوانیم هنرمندان بیشتری را به این سمت هدایت نماییم.

ششمین جشنواره سراسری پویانمایی رضوی از سری برنامه‌های دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) همزمان با ایام دهه کرامت در استان گلستان برگزار خواهد شد.

* برگزاری نخستین کنگره خواهر بلافصل امام رضا(ع) در گچساران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به نزدیکی زمان برگزاری کنگره سراسری بی بی حکیمه (س)، آخرین مهلت ارسال مقالات تا 31 مردادماه جاری تمدید شده است.

مرقد و زیارتگاه امامزاده بی ‌بی حکیمه خاتون(س) دختر بلافصل امام موسی کاظم(ع) در 81 کیلومتری و جنوب گچساران در ضلع شرقی روستای بی ‌بی حکیمه از توابع و روستاهای این شهرستان، حد فاصل بندر گناوه به مرکز گچساران (دوگنبدان) در میان تنگه‌ای بزرگ و طولانی قرار گرفته است.

این مزار منور پذیرای زائران بسیار زیادی از جنوب کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس و شیعه‌نشین از جمله کویت، بحرین، امارات، قطر و دیگر کشورهای عربی از جمله لبنان، عراق، عربستان و سوریه است.

با هماهنگی ها و رایزنی های یک ساله مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بنیاد بین المللی امام رضا (ع) و اوقاف استان کهگیلویه و بویراحمد نخستین کنگره سراسری حضرت بی بی حکیمه (س) از سری برنامه‌های دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در روزهای 16 و 17 مهرماه همزمان با دهه ولایت در گچساران برگزار می‌شود.

 

منبع:فارس

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین