عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۰۳۹
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
مداحی حاج عبدالرضا هلالی در حسینیه موسی ابن جعفر(ع)
اگر توحید کامل شد در معرفت امامت و نبوت و در باب طول عمر امام زمان مشکل نداریم. شبهه آنجاست که بعضی در مورد توحید مشکل دارند..

گزارش تصویری


عقیق: جلسه هفتگی هیئت الرضا (ع) با حضور جمع زیادی از عاشقان اهل بیت(ع) جمعه شب در حسینیه موسی بن جعفر (ع) برگزار شد. به گزارش عقیق در این مراسم حجت الاسلام جان نثاری سخنرانی و حاج عبدالرضا هلالی مداحی کردند..

نکاتی از سخنان حجت الاسلام جان نثاری را بخوانید؛

_ اساس و پایه و محور همه معارف توحیدی در مکتب همه انبیاء الهی به تخصیص در تعالیم اسلام، توحید است. آیةالکرسی ده موضوع مهم در مسئله توحید را بیان می کند. احاطه علم و احاطه مالکیت و بحث وحدت ذات از این موارد است. که فرموده اند سید قرآن است.

 _ علت تأکید بر خواندن آیة الکرسی توجه به موضوعات محوری توحیدی است که در این آیه مطرح است. عبادت، طهارت، نماز، روزه،حج، تلاوت قرآن، همه برای این است که دل مؤمن به این حال برسد و به این معرفت و باور نائل بشود که در عالم هستی هر چه او بخواهد واقع می شود.

_ در ماجرای زندانی شدن جناب یونس در شکم ماهی می فرماید که وقتی این پیغمبر مردمانشان را مورد غضب قرار داد و کنار ساحل رفت و سوار بر کشتی شد که از این منطقه دور شود خداوند او را مبتلا کرد به یک زندانی در دل ماهی و در آن جا تسبیح پروردگار را گفت. لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین؛ که به ذکر یونسیه معروف است.که این ذکر را اگر کسی که گرفتاری دارد 300 مرتبه بیان کند از گرفتاری خارج می شود.یعنی مؤمنین وقتی به درگاه خدا بروند و به خطای خود اعتراف کنند و از خدا بخواهند، خداوند از خطای آنها می گذرد. آیه قرآن می فرماید اگر یونس در شکم ماهی تسبیح ما را نمی گفت، در شکم آن حیوان دریایی نگه اش می داشتیم تا روزی که خدا می داند. که همه این ها به اعتقاد توحیدی بر می گردد.

_ باید عقیده در توحید کامل شود. نبوت، امامت و بحث مهدویت  فرع توحید است .اجابت دعا، زندگی فوق العاده، عدم تأثیرگذاری گذر عمر در چهره یک انسان، هر چه ما در عقایدمان داریم همه مربوط است به عقاید توحیدی است.

_ اگر توحید کامل شد در معرفت امامت و نبوت و در باب طول عمر امام زمان مشکل نداریم. شبهه آنجاست که بعضی در مورد توحید مشکل دارند. همه چیز به او پا برجاست. همه چیز به اراده او باقی است. حیات و ممات، علم و جهل همه به اراده اوست. اگر توحید درست شد حتی بحث جهاد، گذشت از مال، گذشت از جان، پذیرش شهادت همه معامله با خدا می باشد و در مقابل جنت و بهشت را به مؤمنین می دهد. مجاهدی که با خدا معامله می کند از مرگ نمی ترسد.

_ خداشناسی این نیست که این عالم یک خدایی دارد بلکه لحظه ای است. و تمام لحظه لحظه های زندگی باید به این باور رسید که خدا با ماست و هر آنچه او بخواهد می شود.بنده اگر امید به خدا داشته باشد خداوند نجاتش می دهد.

_ یفعل الله ما یشاء بقدرته و یحکم الله ما یشاء بعزته" ذکر بسیار خوبی است و سعی کنیم بر این ذکر مداومت داشته باشیم.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین