عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۹۹۰
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۲
معاون سازمان اوقاف خبر داد:
معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه جشنهای دهه کرامت در بارگاه 2 هزار امامزاده برگزار می شود، گفت: اولین جشنواره فرهنگی هنری امامزادگان، به شكل كشوري در ايام دهه كرامت برگزار خواهد شد.
عقیق:حجت‌الاسلام احمد شرفخاني معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصريح كرد: اين جشنواره با هدف آغاز يك حركت مستمر براي تولید آثار فاخر هنری در رشته‌های مختلف است.

وي با بيان اينكه طی 4 سال اخیر در مجموعه سازمان اوقاف برنامه‌ریزی گسترده ای برای تکریم و بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه با جديت دنبال شده است، يادآور شد: روز 5 ذیقعده به عنوان روز تکریم امامزادگان نام‌گذاري شده و بر اين اساس در سالهاي گذشته همایش‌های امامزادگان در استانها و شهرستانهای مختلف کشور برگزار شده است.

اين مقام مسئول با بيان اينكه سال گذشته اولین کنگره بین‌المللی امامزادگان در استان اصفهان برگزار شد، گفت: کنگره ملی «حضرت بی‌بی حکیمه» در شهرستان گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد، کنگره «حضرت هلال‌ بن علی» در آران و بیدگل استان اصفهان و سومین کنگره حضرت حسین‌ موسی‌‌ الکاظم(ع) به‌ صورت مشارکتی با مجموعه اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و تولیت حرم  حضرت حسین‌موسی‌‌الکاظم(ع) طبس را امسال برگزار خواهيم كرد.

وی با بیان اینکه در یک هزار و 550 امامزاده کشور نمایشگاه دهه کرامت برگزار خواهد شد، گفت: نزدیک به 2 هزار امامزاده و بقعه متبرکه در نقاط مختلف جشنهای دهه کرامت برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام شرفخانی از راه‌اندازی پورتال جامع امامزادگان و بقاع متبرکه به‌عنوان يك حركت مطلوب در سازمان اوقاف خبر داد و اضافه كرد: در کشور حدود 8 هزار و 51 بقعه امامزاده داریم اما اطلاعاتی از این امامزادگان در یک مجموعه پورتال و کتاب جمع آوری نشده است.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف با بیان اینکه 4 جلد کتاب علمی پژوهشی جهت نقش فرهنگی و اجتماعی امامزادگان با عنوان «چنان دری گشوده به بهشت» و «امامزادگان تجلی‌گاه قدسی» طراحی شده است، گفت: در ایام دهه کرامت کتاب قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه، برای هر امامزاده آماده مي‌شود.


منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین