عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۹۷۲
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۷
نهمين دوره جشنواره ادبيات نمايشي رضوي در قالب جشنواره امام رضا(ع) در قزوين برگزار مي‌شود كه به گفته دبير آن تعداد آثار دريافتي اين جشنواره نسبت به سال‌هاي پيش كاهش داشته اما اين افت كميت به سود افزايش كيفيت و حرفه‌اي‌تر شدن جشنواره تمام شده است.

عقیق:موسي احمدي با بيان اين مطلب گفت: اين همايش در دو بخش نمايش صحنه‌اي كه تئاتر بزرگسال است و بخش كودك و نوجوان كه بيشتر نمايش‌هاي عروسكي را شامل مي‌شود اثر مي‌پذيرد. بيشتر آثار دريافت شده نيز معمولا در حوزه كودكند كه شايد به خاطر آسان‌تر بودن آن باشد.
مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي قزوين از ارسال فراخوان اين همايش براي كليه فعالان حوزه نمايش كشور اعم از مراكز كانون پرورش فكري كودك و نوجوان، انجمن‌هاي هنرهاي نمايشي و ساير مراكز ديني، دانشگاهي و هنري كشور خبر داد و گفت: مهلت ارسال آثار تا پانزدهم مرداد ماه است.
احمدي با اشاره به دريافت
۶۰ اثر تا چهاردهم مرداد گفت: شايد اين تعداد نسبت به سال‌هاي گذشته كمتر شده باشد اما اين موضوع قابل توجيه است. ادبيات نمايشي حوزه دشواري است و تعداد نمايشنامه‌نويسان ما كه به صورت موضوعي كار كنند هم اندك است. اين در حالي است كه همان تعداد محدود نيز نمي‌توانند هر سال نمايشنامه‌هاي نو و بدون تكرار ارايه كنند بنابراين سالانه ممكن است از تعداد شركت‌كنندگان كاسته شود.
اين مقام مسئول افزود: تكرار در ادبيات نمايشي ايراد حساب مي‌شود در حاليكه اين امر در هنري مانند خوشنوسي ايراد نيست. با وجود كاهش نسبي آثار دريافت شده نسبت به سال‌هاي قبل اين نويد را مي‌توان داد كه جشنواره حرفه‌اي‌تر شده و در اينجا كاهش كميت به سود كميت تمام شده است.
وي به دريافت آثار ارسالي از طريق پست اشاره كرد و گفت: شركت‌كنندگان سه نسخه از نمايشنامه را به دبيرخانه پست كردند زيرا سه داور داريم كه هر سه بايد آثار را مطالعه مي‌كردند. يوسف فخرايي، نادر برهاني و ناصر ايزدفر از نمايشنامه‌نويسان كشور داوران جشنواره‌اند.
احمدي ادامه داد: از طريق بانك اطلاعات از شركت‌كنندگان قبلي نيز با ارسال پستي فراخوان، سيستم پيامكي و تلفن براي شركت در اين دوره دعوت كرديم اما به دلايلي كه قبلا ذكر شد از اين افراد كمتر در جشنواره امسال شركت كردند.
وي با اشاره به اعلام سه برگزيده در هر بخش گفت: علاوه بر لوح تقدير، به نفر اول
۲ ميليون تومان، نفر دوم ۱. ۵ ميليون تومان و نفر سوم، يك ميليون تومان اهدا خواهد شد.
به گفته مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اختتاميه جشنواره احتمالا در تاريخ ششم شهريور برگزار مي‌شود.
بيش از
۵۰۰مقاله به دبيرخانه همايش مديريت اسلامي در فرهنگ رضوي ارسال شد
مسئول دبيرخانه همايش علمي پژوهشي «مديريت اسلامي در فرهنگ رضوي» گفت: ارسال مقالات به دبيرخانه اين همايش در سال جاري
۲۶ درصد رشد داشته و به ۵۱۳ مقاله رسيده است.
حبيب‌الله آسوده محورهاي اصلي برگزاري اين همايش را مديريت اسلامي و ارتقاي فرهنگي، حمايت‌هاي اجتماعي، نهادهاي حمايتي، همبستگي اجتماعي و هم چنين مديريت اسلامي و ظرفيت سازي‌هاي مالي و اقتصادي بيان كرد.
وي مشاركت دانشگاه امام صادق (ع) و همراهي و همكاري علمي مركز مديريت حوزه علميه خراسان، دانشگاه آزاد اسلامي كشور، دانشگاه‌هاي تهران، فردوسي، علامه طباطبايي، الزهرا، علوم اسلامي رضوي، پيام نور خراسان، جامعة المصطفي العالميه مشهد را از شاخصه‌هاي اصلي اين همايش برشمرد.
قائم مقام كميته امداد امام خميني (ره) خراسان رضوي با اشاره به اين‌كه «با توجه به تقاضاي صورت گرفته چندين بار مهلت ارسال مقالات به دبيرخانه اين همايش تمديد شد» بيان كرد:
۵۱۳ مقاله تا ۱۵ مردادماه سال جاري توسط فرهيختگان علمي و دانش پژوهان به اين دبيرخانه واصل شده است در حالي كه در سال گذشته ۴۰۷ مقاله به اين دبيرخانه رسيده و رشد ۲۶ درصدي اين امر نشان داده مي‌شود.
وي از انتشار مقالات برگزيده در مجلات علمي پژوهشي و ساير مقالات نيز در «مجموعه مقالات همايش» خبر داد.
مسئول دبيرخانه همايش علمي پژوهشي «مديريت اسلامي در فرهنگ رضوي» خاطرنشان كرد: در پايان همايش علاوه بر اهدايي جوايزي به مبالغ
۱۵ ميليون ريال، ۱۲ ميليون ريال و هم چنين ۱۰ ميليون ريال به نفرات اول تا سومي كه آثار برتر را ارايه داده‌اند، به نفرات چهارم تا هشتم نيز جوايزي نقدي اهدا مي‌شود.
همايش علمي پژوهشي «مديريت اسلامي در فرهنگ رضوي» توسط كميته امداد خراسان رضوي از سري برنامه‌هاي دوازدهمين جشنواره بين المللي امام رضا (ع) همزمان با دهه كرامت،
۱۲ و ۱۳ شهريور ماه سال جاري در دانشگاه فردوسي مشهد برگزار مي‌شود.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین