عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۹۷۱
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲
مسئول دبیرخانه کانون‎های فرهنگی و هنری مساجد جنوب کرمان گفت: افتتاحیه هفته کرامت در باگاه امامزاده شاهزاده ابوالقاسم (ع) شهرستان قلعه‎گنج برگزار می‎شود.

عقیق:حجتالاسلام مسعود راونددر جلسه برگزاری همایش «دهه کرامت» در این شهرستان اظهار داشت: دهه کرامت متعلق به میلاد سه فرزند بزرگوار حضرت موسی بن جعفر(ع) است تا ما با استفاده از سیرت نبوی و فرهنگ اسلامی زندگی خود را ساماندهی کنیم.

وی با اشاره به اینکه جشنهای دهه کرامت از ششم تا 16 شهریور ماه در جنوب کرمان برگزار میشود، بیان داشت: دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد جنوب کرمان متولی اجرای این مراسم است.

راوند با بیان اینکه مقام والای ائمه معصوم (ع) و سیره زندگی آنها باید در اجتماع امروزی کاربردیتر شود، تصریح کرد: تمام نهادها موظف هستند در نشر معارف اهل بیت (ع) که رسالتی سنگین بر دوش همه ما است، سهیم باشند.

وی با تأکید بر اینکه جشنهای دهه کرامت باید به صورت مردمی برگزار شود، افزود: باید از این جایگاه بتوانیم، راه و روش زندگی اسلامی را با توجه به سال «فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی» نهادینه کنیم بر همین اساس در سال‌جاری بهترین برنامهها را در دستور کار قرار میدهیم.

راوند با اشاره به اینکه افتتاحیه هفته کرامت در امامزاده شاهزاده ابوالقاسم(ع) شهرستان قلعهگنج برگزار میشود، عنوان کرد: در این دهه برنامههایی مانند بازدید از مراکز درمانی، بهزیستی و مددجویان آنها و همچنین آزاد کردن زندانیان غیر عمد در دستور کار قرار دارد.

مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد جنوب کرمان گفت: در سالروز تجلیل از امامزادگان نیز علاوه بر ارتقاء جایگاه این بزرگواران از نخبگان و حافظان قرآنی نیز تجلیل میشود.

راوند خاطرنشان کرد: استفاده از نخبگان علمی و فرهنگی در برگزاری جشنها میتواند، ایدههای خوبی برای منطقه ارائه کند و موجب ترقی و ایجاد انگیزه شود.

وی اظهار داشت: رسانهها و نشریات محلی در بزرگداشت و تجلیل از امامزاده ابوالقاسم (ع) در روستای زیارت بچه نقش مؤثری دارند به همین دلیل از آنان درخواست همکاری و تعامل در این زمینه را داریم.

 

منبع:فارس

211008

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین