عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۹۵۸
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۳
علی رغم اجرای طرحهای قرآنی وهمه تلاشهایی که از سوی مسؤولان فرهنگی شده، هنوز هم قرآن در میان جامعه ما مهجور و غریب است.

عقیق:معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با اعلام این مطلب در پنجمین همایش «سفیر رضوان» ویژه معلمان علوم قرآنی نمایندگی‌های آستان قدس رضوی سراسر کشورتصریح کرد: جامعه اسلامی ، ایرانی ما از بی سوادی و کم سوادی قرآنی رنج می برد و همین موضوع باعث پایین آمدن سطح آرامش و نرسیدن به سبک زندگی رضوی و فاطمی و افزایش تنشها شده است.

قرآن نسخه شفابخش اختلافات
حجت‌الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی، با اشاره به پرونده های قضایی در دادگاه‌ها و افزایش دعاوی زوجها در مناطق مختلف خاطر نشان کرد: متأسفانه هم اکنون بیشترین درصد شکایات در دادگاه‌ها به دلیل حاکم نبودن روح قرآن و دوری طرفین دعوا از آموزه های قرآنی است که با افزایش قرآن آموزی می توان به نسخه شفابخش اختلافات در جامعه نیز دست یافت.
معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی، دوری از قرآن بدون تدبر و عمل را مورد تاکید قرار داد و افزود: هم اکنون شاهد دانش آموختگی افراد با عناوین دکتر و مهندس و کارشناس هستیم، در صورتی‌که همین افراد اگر بخواهند چند خط از قرآن را بخوانند، نمی توانند به درستی قرائت کنند.
دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: با تأکید آیت ا... واعظ طبسی تولیت این نهاد معظم، در 10استان و بیش از 25 شهرستان در سراسر کشور، کلاسهای قرآنی تشکیل شده و مربیان و قرآن آموزان با عنایات امام مهربانی‌ها، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) با سیره اهل‌بیت و قرآن کریم برای رسیدن به سبک زندگی رضوی تلاش می کنند.

بزرگترین شبکه قرآنی کشور
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی همچنین با بیان برخی از نهادهای وابسته به قرآن در این نهاد خاطر نشان کرد:از سال 77 این حرکت بزرگ قرآنی در آستان قدس رضوی شتاب گرفته وبا ایجاد بزرگترین شبکه قرآنی کشور هم اکنون موزه قرآن، کتابخانه قرآنی، کرسی‌های قرآنی، چاپخانه مجهز قرآن، اداره کل قرآن و مهد های قرآنی و نیز نسخه‌های قدیمی و ارزشمند بازنشر یافته قرآن کریم در خدمت پژوهشگران قرآنی و قرآن آموزان قرار دارد.
وی با بیان اینکه باید با روشهای نوین، کودکان و نو جوانان را با قرآن آشنا کنیم، افزود: خوشبختانه تولیدات خوبی در حوزه الکترونیک داریم و بتازگی محصولی با نام «بسته صوتی نوای قدسی» و صدای استاد محمد جواد پناهی تهیه شده است که به دلیل استقبال زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی به صورت دی وی دی صوتی تحویل می شود .
همچنین «منابع کمک آموزشی مهدالرضا» نیز دریک بسته کمک آموزشی در قالب پازل ویژه کودکان توسط اداره علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی تهیه و تولید شده ودر سایت دارالقرآن رضوی به نشانی www.Quran.aqr.ir، در دسترس عموم علاقه‌مندان قرار دارد.

نماهنگ ویژه کودکان رضوی
بر اساس این گزارش، قرائت قرآن و بیان تدبر در سوره کوثر توسط نونهالان قرآنی مهد های قرآن آستان قدس رضوی، پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و صلوات خاصه علی بن موسی الرضا(ع)، و نماهنگ ویژه کودکان رضوی و ارایه گزارش همایش سفیران رضوان از برنامه های پایانی اختتامیه پنجمین همایش سفیران رضوان بود.
دکتر مهدی لسانی، رئیس اداره علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی، نیزدر این باره به خبرنگار ما گفت: در این همایش 220 مربی مهدالرضا(ع) و مربی قرآن آموزی بزرگسالان تحت نظارت اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی از 10 استان و 24 شهر کشور حضور یافته اند که در این چهار روز علاوه بر زیارت حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع)، در کنار آموزشهای مهدالرضا(ع)، ارایه آموزش مباحث تجویدی و اخلاقی برای روز آمد سازی دانش آنان برای مربیان در‌نظر گرفته شده بود.
وی افزود: اداره علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی، اقدام به برگزاری همایش «سفیر رضوان» ویژه مربیان و معلمان علوم قرآنی سراسر کشور کرده است.

توان مضاعف مربیان قرآنی امام رضا(ع)
وی افزود: در همایش سفیر رضوان، از معلمان قرآنی سراسر کشور و مربیان آستان قدس رضوی دعوت به عمل آمده تا با شرکت در این همایش، با ارتقای دانش علوم قرآنی، روشهای جدید فراگیری قرآن آموزش داده شود تا در سال تحصیلی جدید مشکلات آموزشی آنان پاسخ داده شده و با توان مضاعف و بهره گیری از برکات عالم آل محمدحضرت رضا(ع) نسبت به توسعه فرهنگ رضوی و قرآنی در کلاسها اقدام کنند.
رئیس اداره علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی،همچنین تأکید کرد: این همایش با هدف وحدت رویه آموزشی در ارتقای بازآموزی روشهای آموزشی علوم قرآنی و آشنایی معلمان و مربیان با روشهای برتر آموزشی و بررسی و لحاظ کردن تازه های تدریس قرآن برای کودکان برگزار می‌شود.
در حاشیه این همایش، جشنواره ایده های برتر قرآنی و تدریس خلاقانه نیز برگزار شد که به چهار مربی برتر و چهار استان پیشگام درامر تدریس و توسعه آموزشهای قرآنی جوایزی اهدا شد.

 


منبع:قدس
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین