عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۹۵۲
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۸
مکیال المکارم. . .
هدایت و راهنمایی بندگان خدا به راه صحیح و روش استوار از عظیم ترین حقوقی است که موجب دعا برای امام عصر(ع) است زیرا که این امر از مهمترین انواع احیاء بندگان است.
عقیق: "مکیال المکارم فى فوائد الدعاء للقائم" یکى از کتاب هاى ارزشمند شیعه، نوشته آیت‏ اللّه‏ سیدمحمدتقى موسوى اصفهانى(1348 ـ 1301ق) است که به قصد اداء حق حضرت بقیة‏اللّه(عج) که حقش بر گردن ما افزون‏تر از همه مردم است، احسانش بیشتر و بهتر از همه شامل حال خلق مى‏شود و نعمت ها و منت ها بر ما دارد، به رشته تحریر درآمده است.
اصل کتاب به زبان عربى است و مؤلف در مقدمه مى‏نویسد:
"چون ما نمى‏توانیم حقوق آن حضرت(ع) را ادا نماییم و شکر وجود و فیوضاتش را آن طور که شایسته است، بجا آوریم بر ما واجب است آن مقدار از اداى حقوق آن حضرت را که از دستمان ساخته است، انجام دهیم. . . بهترین امور در زمان غیبت آن حضرت(عج)، انتظار فرج آن بزرگوار و دعا براى تعجیل فرج او و اهتمام به آنچه مایه خشنودى آن جناب و مقرب شدن در آستان اوست، مى‏باشد."


هدایت بندگان
هدایت و راهنمایی بندگان خدا به راه صحیح و روش استوار از عظیم ترین حقوقی است که موجب دعا برای آن حضرت می باشد زیرا که این امر از مهمترین انواع احیا و زنده کردن بندگان است.
در کتاب بحار به نقل از کتاب عوالی اللئالی مرسلا از پیامبر اکرم روایت است که فرمود: هر کس یک مساله به شخصی بیاموزد مالک گردن او شده و او را برده خود ساخته است گفتند: یا رسول الله آیا او را می فروشد؟ فرمود: نه ولی به او امر و نهی می کند.
می گویم: از آنچه در بحث نور امام عصر آوردیم دانستی که هدایت تمام اهل ایمان از پرتو نور حضرت صاحب الزمان است اضافه بر آنچه از انواع مختلف احکام به مردم آموخته است.
بنابراین دعا کردن برای آن حضرت به خاطر ادای حق او لازم می باشد.


هجران آن حضرت
از شدیدترین انواع شکنجه و فشار برای دوستان مخلص آن جناب است از همین روی برای صبر و تحمل این فشار در زمان غیبت پاداش بسیار وعده فرموده اند، البته تردیدی نیست که جدیت و اهتمام در دعا برای برطرف شدن عذاب و ناراحتی فطری خردمندان است و در بعضی از احادیث هست که دل مومن از آنچه در زمان غیبت می بیند آب می شود.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین