عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۹۴۸
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲
جشنواره بين المللي امام رضا (ع) درحالي وارد دوازدهمين سال برگزاري خود مي‌شود كه در گستره اي فراملي و در عرصه جهاني در ۷۵ كشور جهان معارف رضوي و سيره و سبك زندگي آن حضرت ترويج و نشر مي‌شود.

عقیق:سيد جواد جعفري، درنشستي خبري، با اعلام برنامه‌هاي دوازدهمين جشنواره اما رضا (ع) گفت: از روز اول ذيقعده به طور همزمان برنامه‌هاي جشنواره درقالب ۸۵ برنامه ملي در زمينه‌هاي فرهنگي، هنري، سينمايي، مطبوعاتي و ديجيتالي و همزمان در ۷۵ كشور كه قبلا پيش بيني شده آغاز خواهد شد.

وي با گرامي داشت ياد و خاطره روز خبرنگار و شهيد محمود صارمي، اظهار داشت: در تقويم فرهنگي جمهوري اسلامي ايران
۱۷ مرداد يادآور ايثارها، تلاش ها، پايمردي‌ها و جوانمردي‌هاي افرادي است كه دل در گرو اسلام و رهبري دارند و براي استقرار ارزش‌ها از هيچ كوششي فروگذار نمي‌كنند.

نشان دادن چهره رحماني اسلام، التيام بخش دردهاي اين زمانه است.

وي با اشاره به اينكه در حال حاضر در زمانه اي زندگي مي‌كنيم كه مملو از ناجوانمردي ها، ظلم‌ها و ستم هاست كه نمونه عيني آن در غزه مشهود است، گفت: در چنين شرايطي نشان دادن چهره رحماني اسلام كه رنگ و بوي اهل بيت (ع) و امام رضا (ع) را داشته باشد مي‌تواند التيام بخش اين دردها باشد.

مراحل
۴ گانه دوازدهمين دوره جشنواره

وي با بيان اينكه براي ورود به دوازدهمين دوره جشنواره بين المللي امام رضا (ع)،
۴ مرحله مقدماتي را پشت سر گذاشته ايم، افزود: با انتشار فراخوان دوازدهمين دوره اين جشنواره در ۱۹ آذرماه و هم زمان با سالروز ولادت امام موسي كاظم (ع) دوازدهمين دوره جشنواره بين المللي امام رضا (ع) رسما آغاز شد.

جعفري با اشاره به آغاز به كار هفته‌هاي فرهنگ رضوي همزمان با سالروز ميلاد مسعود امام جواد (ع) در استان كرمانشاه، خاطر نشان كرد: در حال حاضر
۴ منطقه كشور برنامه‌هاي هفته‌هاي رضوي خود را برگزار كرده اند و استان قزوين به عنوان پنجمين نقطه برنامه‌هاي ويژه هفته فرهنگ رضوي را در آستانه دهه كرامت برگزار خواهد كرد.

جعفري برگزاري برنامه‌هاي موضوعي بخش دانشگاهيان را يكي ديگر از مراحل
۴ گانه، اين دوره از جشنواره بين المللي امام رضا (ع) دانست و گفت: در اين دوره دانشگاه‌ها مسئوليت بخش‌هاي علمي و پژوهشي جشنواره امام رضا (ع) را به عهده گرفتند و توليد آثار علمي بسيار خوبي خروجي اين جشنواره‌هاي علمي خواهد بود.

سيدجواد جعفري مديرعامل بنياد بين المللي امام رضا (ع) همچنين گفت: از رئيس جمهور براي حضور در اختتاميه جشنواره بين المللي امام رضا (ع) دعوت شده است و آثار رسيده به جشنواره دوازدهم به لحاظ كمي و كيفي رشد چشم گيري داشته اند.

وي همچنين خاطر نشان كرد: انتخاب خادمان فرهنگ رضوي از داخل و خارج كشور ازجمله برنامه‌هاي جشنواره دوازدهم است و مراسم اختتاميه در شب ميلاد امام رضا (ع) با حضور برجستگان، ارباب جرايد، صاحبان انديشه، مقامات عالي رتبه كشوري و استاني برگزار مي‌شود.


منبع: قدس آنلاين

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین