عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۹۲۸
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۲
محمدجواد حاج علی‌اکبری:
نماینده ولی‌فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان هجرت در راه خدا و داشتن روحیه جهادی را از خصوصیات مؤمنان در سبک زندگی اسلامی بیان کرد.

عقیق:حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری ظهر امروز در یازدهمین نشست تخصصی طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبه‌زدایی دینی در شهرکرد اظهار کرد: بر اساس معارف اسلامی، هجرت و جهاد از ویژگی‌های ایمان و عوامل شناخت مؤمنان واقعی است.

وی با اشاره به اینکه مجاهد و مهاجر بودن در درجه‌بندی ایمان نقش مهمی را ایفا می‌کنند، افزود: مؤمنانی که از این دو ویژگی بهره‌مند هستند همواره در مراتب ایمانی حرکت کرده و از مرز نفاق و دورویی فاصله می‌گیرند.

نماینده ولی‌فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به روایاتی از اهل‌بیت(ع) و تقسیم افراد در بهره‌مندی از دین، نام و عمل ائمه معصومین(ع) تصریح کرد: گروهی از مؤمنان به‌عنوان دوستداران اهل‌بیت(ع) شناخته می‌شوند و جمعی دیگر تنها با بهره‌گیری از نام ائمه(ع) به دنبال آبرومندی خود هستند.

وی با بیان اینکه مؤمنان در آیات قرآنی در دو گروه مجاهد و قاعد قرار می‌گیرند، یادآور شد: خداوند جهادکنندگانی را که با مال و جان خود در راه الهی قیام می‌کنند بر قاعدان برتری بخشیده و پاداش بزرگی را برای آنان در نظر گرفته است.

حاج علی‌اکبری در ادامه با بیان اینکه مؤمن قاعد با بهانه‌جویی و انتقاد غیر منصفانه از انجام وظایف و رسالت‌های دینی دوری می‌کند، گفت: این گروه از افراد منفعت‌طلب، مصلحت‌اندیش، علاقه‌مند به زندگی آرام و بدون التهاب و ناامید از اثرگذاری و اصلاح اجتماعی هستند که این ویژگی‌ها از نشانه‌های ضعف ایمان به‌شمار می‌آید.

نماینده ولی‌فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، منتقد منصف بودن، فعال در عرصه اجتماع، داشتن اهداف بزرگ و ایمان به پیروزی جبهه حق را از خصوصیات مؤمن مجاهد برشمرد و افزود: داشتن ارتباط فکری، آرمانی و ایمانی با کانون ولایت و امامت مهم‌ترین ویژگی مؤمن مجاهد است که او را به حضور در عرصه اصلاح‌گری و قبول وظایف و دستور از امام امت ترغیب می‌کند.

حاج علی‌اکبری با بیان اینکه حرکت سازنده و ایمان قوی مؤمن مجاهد، افراد پیرامون وی را هم به تحرک و پویایی تشویق می‌کند، یادآور شد: صورت مطلوب این حرکت در خانواده علاوه‌ بر اجرای سبک زندگی اسلامی زمینه‌ساز ایجاد نشاط و اصلاح جامعه است.

 

منبع:فارس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین