عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۹۰۹
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۸
مسئول دبیرخانه همایش علمی پژوهشی «مدیریت اسلامی در فرهنگ رضوی» از ارسال ۵۱۳ مقاله به دبیرخانه این همایش در سال جاری خبر داد و گفت: خوشبختانه امسال با رشد ۲۶ درصدی آثار ارسالی به دبیرخانه این همایش مواجه بوده‌ایم.

عقیق: حبیب‌الله آسوده محورهای اصلی برگزاری این همایش را مدیریت اسلامی و ارتقای فرهنگی، حمایت های اجتماعی، نهادهای حمایتی، همبستگی اجتماعی و هم چنین مدیریت اسلامی و ظرفیت سازی‌های مالی و اقتصادی بیان کرد.

وی مشارکت  دانشگاه امام صادق(ع) و همراهی و همکاری علمی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، دانشگاه آزاد اسلامی کشور، دانشگاه های تهران، فردوسی، علامه طباطبایی، الزهرا، علوم اسلامی رضوی، پیام نور خراسان، جامعةالمصطفی(ص) العالمیه مشهد را از شاخصه‌های اصلی این همایش برشمرد.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی با اشاره به این که با توجه به تقاضای صورت گرفته چندین بار مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه این همایش تمدید شد، بیان داشت: 513 مقاله تا 15 مردادماه سال جاری توسط فرهیختگان علمی و دانش پژوهان به این دبیرخانه واصل شده است در حالی که در سال گذشته 407 مقاله به این دبیرخانه رسیده و رشد 26 درصدی این امر نشان داده می‌شود.

وی از انتشار مقالات برگزیده در مجلات علمی پژوهشی و سایر مقالات نیز در «مجموعه مقالات همایش» خبر داد.

مسئول دبیرخانه همایش علمی پژوهشی «مدیریت اسلامی در فرهنگ رضوی» خاطر نشان کرد: در پایان همایش علاوه بر اهدایی جوایزی به مبالغ 15 میلیون ریال، 12 میلیون ریال و هم چنین 10 میلیون ریال به نفرات اول تا سومی که آثار برتر را ارایه داده‌اند، به نفرات چهارم تا هشتم نیز جوایزی نقدی اهدا می‌شود.

بر اساس این گزارش، همایش علمی پژوهشی «مدیریت اسلامی در فرهنگ رضوی» که توسط کمیته امداد خراسان رضوی از سری برنامه های دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) همزمان با دهه کرامت، 12 و 13 شهریور ماه سال جاری در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

* نگارش 60 نمایشنامه رضوی

موسی احمدی دبیر نهمین جشنواره ادبیات نمایشی رضوی از ارسال فراخوان این همایش برای کلیه فعالان حوزه نمایش کشور اعم از مراکز کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، انجمن‌های هنرهای نمایشی و سایر مراکز دینی، دانشگاهی و هنری کشور خبر داد و گفت: مهلت ارسال آثار تا پانزدهم مرداد ماه است.

وی با اشاره به دریافت 60 اثر تا چهاردهم مرداد ماه، گفت: شاید این تعداد نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده باشد اما این موضوع قابل توجیه است. ادبیات نمایشی حوزه دشواری است و تعداد نمایشنامه‌نویسان ما که به صورت موضوعی کار کنند هم اندک است. این در حالی است که همان تعداد محدود نیز نمی‌توانند هر سال نمایشنامه‌های نو و بدون تکرار ارایه کنند.

دبیرنهمین جشنواره ادبیات نمایشی رضوی ابراز داشت: تکرار در ادبیات نمایشی ایراد حساب می‌شود در حالی که این امر در هنری مانند خوشنوسی ایراد نیست. با وجود کاهش نسبی آثار دریافت شده نسبت به سال‌های قبل این نوید را می‌توان داد که جشنواره حرفه‌ای‌تر شده و در اینجا کاهش کمیت به سود کیفیت تمام شده است.

وی به دریافت آثار ارسالی از طریق پست اشاره کرد و گفت: شرکت‌کنندگان سه نسخه از نمایشنامه را به دبیرخانه پست کردند زیرا سه داور داریم که هر سه باید آثار را مطالعه می‌کردند. یوسف فخرایی، نادر برهانی و ناصر ایزدفر از نمایشنامه‌نویسان کشور داوران جشنواره‌اند.

احمدی ادامه داد: از طریق بانک اطلاعات از شرکت‌کنندگان قبلی نیز با ارسال پستی فراخوان، سیستم پیامکی و تلفن برای شرکت در این دوره دعوت کردیم اما به دلایلی که قبلا ذکر شد از این افراد کمتر در جشنواره امسال شرکت کردند.

وی با اشاره به اعلام سه برگزیده در هر بخش گفت: علاوه بر لوح تقدیر، به نفر اول 2 میلیون تومان، نفر دوم 1.5 میلیون تومان و نفر سوم، یک میلیون تومان اهدا خواهد شد.


منبع:فارس

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین