عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۹۰۳
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۱
شرایط پذیرش و نحوه ارسال آثار به اولین جشنواره «مسجد در قاب هنر و رسانه» ویژه اصحاب قلم، خبرنگاران، هنرمندان و سایر فعالان و علاقه‌مندان این حوزه اعلام شد.

عقیق: مهدی صفایی در خصوص اولین جشنواره مسجد در قاب هنر و رسانه گفت: این جشنواره به صورت تخصصی برای اصحاب قلم، خبرنگاران، هنرمندان و سایر فعالان و علاقه‌مندان حوزه مسجد برگزار می‌شود.

وی در ادامه با بیان این که شناسایی و ارزیابی آثار فاخر با محوریت مساجد و جریان سازی و بستر سازی برای تولید و توسعه محتوای مرتبط با مساجد از اهداف این جشنواره است، خاطرنشان کرد: بخشی از اهداف این جشنواره شناسایی و بهره برداری از محصولات و محتوای تولید شده رسانه‌ها به صورت سالانه، شناسایی، معرفی و تجلیل از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار فاخر رسانه‌ای، گسترش ارتقاء کیفیت محتویات رسانه‌ای در ارتباط با موضوع مسجد و هم چنین افزایش انگیزه فعالان رسانه ای برای ترویج، پوشش و انعکاس مطلوب موضوعات مرتبط با مساجد است.

مدیر روابط عمومی مرکز رسیدگی به امور مساجد، در خصوص محورهای این جشنواره اظهار کرد: جشنواره مسجد در قاب هنر  سه محور کلی (فرمی- محتوایی) خواهد داشت که محور اول شامل عکس، فیلم خبری، نماهنگ، فیلم کوتاه و تیزر، محور دوم شامل خبر، مصاحبه و گزارش در قالب های صوتی، تصویری و مکتوب و  محور سوم به مقالات در این زمینه اختصاص خواهد یافت.

وی با تأکید بر این که موضوعات باید بر جلوه‌های ارتباط خانواده، مسجد و انس کودکان و نوجوانان با مساجد متمرکز باشد، گفت: موضوعات باید معطوف به سه حوزه کارکردهای مسجد، خدمت به مسجد و حضور در مسجد باشد و فقط آثار و تولیداتی که در رسانه های مکتوب، الکترونیک و رسانه ملی منتشر و یا پخش شده اند، مورد پذیرش دبیرخانه دائمی جشنواره است.

صفایی در خصوص زمان و روش ارسال آثار خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را تا پایان مهرماه سال جاری به یکی از دو روش االکترونیکی از طریق لینک فعال شده به نشانی masjed.ir و ارسال به صندوق پستی ٤٧٩-١٣١٤٥ اقدام کنند.

وی در پایان در خصوص جوایز جشنواره بیان کرد: در هر عنوان به رتبه اول دو سکه بهار آزادی، رتبه دوم یک سکه بهار آزادی، رتبه سوم نیم سکه، رتبه چهارم ربع سکه بهار آزادی و نفرات پنجم تا دهم هدایای فرهنگی اهدا و به همه نفرات برتر لوح تقدیر نیز  تقدیم خواهد شد.


منبع:فارس

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین