عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۸۴۶
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱
تولیت مسجد مقدس جمکران:
تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به مشکلات و حساسیت های امروز، تصریح کرد: امروز را باید لیلة‌القدر تاریخ اسلام تشبیه کرد؛ ليلة القدري كه عمل صالح در آن "خيرٌ من الف شهر" است.

عقیق: حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن رحیمیان، در مراسم ‏تجلیل از فعالان حوزه اطلاع‌رسانی و رسانه ای مسجد مقدس جمکران با اشاره به ضرورت توجه به خداباوری و اخلاص در کارها، گفت: کار با اخلاص موجب سپاس و قدردانی پروردگار خواهد بود و سرباز مفید امام زمان(عج) بودن ‏افتخار بزرگ و سعادت دنیا و آخرت را در پی دارد.‏

وی با بیان این که در پیچ تاریخی سرنوشت‌سازی قرار داریم، افزود: اگر امروز را با زمان‌های حضرت نوح، موسی و عیسی ‏نبی، دوران صدر اسلام، زمان امیرالمؤمنین (ع) و سایر ائمه مقایسه کنیم، از جهات گوناگون این دوران خطیرتر و دارای پیچیدگی های بسیار زیادی است.‏

*امروز معاویه ها و عمروعاص ها بیشتر از گذشته اند

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به این که امروز معاویه ها و عمروعاص ها بیشتر از گذشته است، ابراز داشت: دهه ‏چهارم انقلاب از دهه اول انقلاب بسی سخت تر است، چون در اوایل انقلاب اینترنت، ماهواره و موبایل نبود، اما امروز این سه ‏ابزار عمدتا در دست دشمنان است.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان تصریح کرد: سازمان‌های اطلاعاتی و جاسوسی عریض و طویل با ميلياردها دلار بودجه و ده‌ها هزار كارشناس نخبه مشغول مطالعه، بررسي و برنامه‌ريزي عليه اسلام ناب و انقلاب اسلامی هستند.

وی افزود: تسخیر لانه جاسوسی بزرگترین شکست دنیای استکبار و آمریکا بود، آما بعدها دوباره شروع به خودسازی و تکمیل ‏کادرهای خود برای ضربه زدن به انقلاب کردند.

*لیلةالقدر تاریخ اسلام

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به مشکلات و حساسیت های امروز، تصریح کرد: امروز را باید لیلة‌القدر تاریخ اسلام تشبیه کرد؛ ليلة القدري كه عمل صالح در آن "خيرٌ من الف شهر" است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رحیمیان با بیان این که در زمان فعلی، كوتاهي و سكوت ما مي‌تواند نقش مخربي در روال اين شرايط حساس و سرنوشت ساز داشته باشد، یادآور شد: کسانی که در مقابل حوادث و منکرات که دارای مراتب است ‏موضع‌گیری مبتنی بر حق داشته باشند، رستگار و پیروز هستند.‏

وی افزود: امام خمینی(ره) نگاه زیر بنایی به مسائل جامعه و منکرات داشت و بزرگ‌ترین منکر را حکومت طاغوت و بزرگ‌ترین ‏معروف را تشکیل حکومت و حاکمیت الله می‌دانست.‏

*آمریکا؛ ام المصائب دنیا

تولیت مسجد مقدس جمکران، در ادامه آمریکا را ام المصائب دنیا خواند و گفت: شرایط امروز ایجاب می‌کند که کمر همت را بیش‌ازپیش برای ‏به دفاع از اسلام ناب ببندیم و همه تلاش خود را در این مسیر به کار بگیریم.‏

تولیت مسجد مقدس جمکران ادامه داد: پيامبر اكرم(ص) وقتي از محيط شرك به روستاي قبا وارد شد، كار ماندگاري كه در آنجا انجام داد، تاسيس مسجد بود و وقتي وارد دارالعماره شدند، قبل از هر كاري،  براي ساخت مسجد اقدام كردند. اين انقلاب هم از مسجد پا گرفته و به نتيجه رسيد. دفاع مقدس ما هم از مسجد به پيروزي رسيده است.

وی با بیان این که پيامبر اكرم(ص) مي‌فرمايد "زماني كه فساد و تباهي از آسمان بر سر مردم مي‌بارد فقط و فقط اهل مساجد در عافيت و سلامت مي‌مانند"، ابراز داشت: مصداق بارز این مسئله در زمان ما، امواج فسادآوری است که به داخل خانه‌ها رسوخ کرده  و بر سر جوانان می بارد.

*راه میان بُر دفاع از اسلام و انقلاب

توليت مسجد جمكران به نقش مهم مساجد در مقابله با هجمه‌هاي دشمنان اشاره كرد و افزود: راه اساسی و میان‌بر دفاع از اسلام، نظام اسلامی و ارزش ها تقویت مسجد است، چون مساجد سنگرند که باید آنها را حفظ کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان، ترویج و تشویق جوانان و نوجوانان به مسجد را مصداق عمل صالح دانست و گفت: شناخت وظیفه و عمل به موقع و به هنگام می‌تواند راه گشا باشد ‏و همه باید حبیب بن مظاهر و سلمان وار عمل کنیم.‏

*جمکران؛ کانون جوشان معارف مهدوی

مديركل صداوسيماي مركز قم نیز در این مراسم، با اشاره به ضرورت ترویج معارف مهدوی، گفت: امام خميني(ره)، حضرت ولیعصر(عج) را صاحب كشور مي‌دانستند و از پيام های ايشان اين است كه اگر مديران در مسيري غير از بسترسازي براي ظهور حضرت مهدي(عج) قدم بردارند، به بيراهه رفته‌اند.

بهرام محمدی نیا تاکید کرد: كسي كه دلش به امام زمان(عج) گره بخورد، اعتقادش به توحيد و نبوت محكم‌تر مي‌شود و در مسیر سعادت دنیا و آخرت گام بر خواهد داشت.

وی، مسجد مقدس جمکران را کانون جوشان معارف مهدوی معرفی کرد و ادامه داد: مسجد جمكران ظرفيت بسيار عظيمي دارد. باید از این ظرفیت عظیم در راستای زمیه سازی ظهور استفاده کرد.

مدیر کل صدا و سیمای استان قم همچنین با بيان اين كه مهر به خدا بايد در دل خبرنگاران موج بزند، تصريح كرد: هيچ خبري در عالم مهم‌تر و بزرگ‌تر از ظهور مهدي آل محمد(ص) نیست. آن روز به بعثت پيامبر اسلام(ص) و تولد حضرت مهدي(عج) هم تنه مي‌زند.

برپایه این گزارش، در پایان این مراسم، از تعدادی از فعالان رسانه ای، با اهداء لوح تقدیر توسط تولیت مسجد مقدس جمکران، تجلیل به عمل آمد.

 

منبع:حوزه

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین