عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۸۴۳
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷
مدیر سایت کتابخانه امام هادی(ع) گفت: سایت کتابخانه امام هادی(ع) با بیش از ۴۲ هزار کتاب با رویکرد اسلامی راه‌اندازی شد.

عقیق: داود مهرابی رزوه درباره سایت کتابخانه امام هادی(ع) گفت: این سایت با نشانی http://hadilib.ir/view/Home/Main.aspx برای معرفی منابع و ریزموضوع برای نوشتن کتاب، پایان نامه، مقاله و... ایجاد شده است و با در اختیار گذاشتن ریزموضوع‌ها و شناسنامه بیش از چهل و دو هزار کتاب، با رویکرد اسلامی، به کاربران امکان می‌دهد که در صورت نیاز، با عضویت رایگان در این سایت، از این کتابخانه و کتاب‌های بارگذاری شده در آن، استفاده کنند.

وی با ویژه و بسیار کاربردی خواندن این سایت خاطرنشان کرد: این سایت اولین سایت اینترنتی است که چنین امکانی را برای نویسندگان و پژوهشگران فراهم کرده است تا به سهولت بتوانند به مطالب و منابع مورد نیاز خود دست یابند.

مدیر سایت فرهیختگان، درباره این سایت گفت: ما ضمن بازبینی سایت فرهیختگان و رفع نواقص، مصمم شدیم تا با اضافه کردن بخش حدیث‌های مرتبط با عالم و علم، تغییرات جدیدی را در آن ایجاد کنیم.

مهرابی رزوه اضافه کرد: از دیگر اقدامات صورت گرفته در سایت فرهیختگان،با آدرس nbo.ir اضافه شدن بخش کتاب شناسی و فهرست منابع به آن است که تا به حال حدود هزار جلد کتاب درباره علم رجال در آن بارگذاری شده و در آینده نزدیک، قابل دسترسی خواهد بود.

این مدیر پژوهشی خاطرنشان کرد: بارگذاری زندگینامه حداقل دویست تن از علما مانند سلیمان اعمش، ابوهاشم جعفری، از اصحاب امام صادق(ع)، شیخ محمدرضا طبسی، شیخ محمدعلی انصاری و سیدمحمدعلی روضاتی از دیگر اقدامات صورت گرفته در گروه فرهیختگان است.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات مهم این گروه، گردآوری حکایات علما و آماده سازی فهرست منابع این کتاب است که بیش از دو هزار حکایت درباره علمای اسلام، همچون شیخ مرتضی انصاری، شیخ مفید، سید رضی، سید بن طاووس، آیت الله خویی، آیت الله نهاوندی، آیت الله بهجت و... را در بردارد.

مهرابی رزوه با اشاره به سپری شدن مراحل چاپ این کتاب از انتشار آن در آینده نزدیک، خبر داد.


منبع:فارس

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین