عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۸۴۱
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴
آثار و بناهای اسلامی و تاریخی نوار غزه
مسجد «ابوذر غفاری»، از بزرگان صحابه پیامبراکرم (ص) و یاران امام علی (ع) در سواحل نوار غزه از مهمترین مساجد فلسطینیان در این نوار به شمار می‌آید.

عقیق: تجاوزات رژیم صهیونیستی درحالی علیه فلسطینیان ساکن نوار غزه ادامه دارد که در این حملات و نیز تهاجمات قبلی یعنی جنگ‌های 22 روزه در سال 2008 و 8 روزه در سال 2012 آثار تاریخی این منطقه از جمله مساجد و زیارتگاه‌های اسلامی مردم فلسطین از تیر رس حمله جنگنده‌ها و خمپاره‌های ارتش رژیم صهیونیستی در امان نبوده‌اند. قصد داریم در سلسله گزارش‌هایی ضمن معرفی آثار تاریخی اسلامی در غزه، جایگاه اماکن مقدس و برخی زیارتگاهها و مسجد در بین مردم مسلمان فلسطین را نیز بازگو کنیم.

در بخش سوم به معرفی مسجد «ابوذر الغفاری»، از بزرگان صحابه پیامبراکرم (ص) و یاران امام علی (ع) در سواحل غزه می‌پردازیم.

محوطه داخل مسجد ابوذر غفاری

مسجد «ابوذر الغفاری از جمله مهمترین و بزرگ‌ترین مساجد نوار غزه است که در منطقه «الرمال» شمالی واقع شده است.



جوانان غزه در حال تنظیف فرش‌های داخل مسجد

منطقه الرمال در سواحل نوار غزه قرار دارد و این مسجد در شمال این منطقه قرار دارد. منطقه الرمال به دلیل قرار داشتن در کنار ساحل دریا از جمله مناطق بسیار زیبای نوار غزه است که دارای تراکم بسیار بالای جمعیتی نیز می‌باشد و تنها 3 کیلومتر با مرکز شهر غزه فاصله دارد.



در این مسجد نیز مانند حمزه بن عبدالمطلب، فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی گسترده‌ای در جهت ترویج دین مبین اسلام صورت می‌گیرد. هر ساله و در فصل‌های مختلف به ویژه در فصل تابستان که مصادف با تعطیلات مدارس می‌باشد، فعالیت‌های گسترده هنری، علمی، آموزشی، مذهبی، ورزشی و تفریحی برگزار می‌کند. در تصویر زیر نیز تیم های ورزشی برای انجام مسابقه در محوطه داخل مسجد حاضر شده‌اند.

مسجد «ابوذر الغفاری» در سال 1427 هجری تاسیس شده است و هرساله مراسم و فعالیت‌های مختلف آموزشی، مذهبی، وزرشی و تفریحی را برگزار می‌کند.

جوانان فوتبالیست در زمین بازی مسجد

 


منبع:فارس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین