عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۸۲۵
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۲
آیت الله جوادی آملی:
حضرت آیت الله جوادی آملی تاکید بر این که توسعه فرهنگ دینی، دشمن شناسی و مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم در کشور یک ضرورت است که باید در این راستا فعالیت شود، گفت : مسوولیت بزرگ ما این است که حق مسلمانان و اسلام را ادا کنیم.
عقیق:حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی در دیدار مدیران و روسای ادارات تبلیغات اسلامی مازندران که در دماوند برگزار شد، گفت: رسالت سازمان تبلیغات اسلامی نهادسازی، اشاعه و احیای فرهنگ و معارف اسلامی در جامعه است.


وی با اشاره به گزارش مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران، اظهار داشت : گزارش مسؤول سازمان تبلیغات اسلامی مازندران مفید، رضایت بخش و امیدوارانه است.


  مفسر برجسته قرآن کریم تصریح کرد: ان شاء الله بهترین عیدی را به برکت قرآن عزیز و عترت و دعای مبارک حضرت ولی عصر (عج) از خدای متعال دریافت کرده باشید.


وی با تاکید بر این که توسعه فرهنگ دینی، دشمن شناسی و مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم در کشور یک ضرورت است که باید در این راستا فعالیت شود، گفت : مسوولیت بزرگ ما این است که حق مسلمانان و اسلام را ادا کنیم.


حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به بخشی از مطالب ابن بابویه و شیخ مفید از کتاب امالی، خاطر نشان کرد: سخنران وقتی در یک جلسه سخنی می گوید نباید آن سخن را طوری بگوید که گوش دادن به آن هیچ تاثیری در مخاطب ایجاد نکند بلکه باید پرمحتوا و تاثیر گذار باشد و  مطالب یک سخنران باید به صورت استدلالی ارائه و بیان شود.


وی با تاکید بر وظیفه خطیر مبلغان و روحانیان در خطابه ها، گفت: تمام مطالب خطابه ها باید علمی و با منابع  مهم و موثق ایراد شود.


مفسر گرانقدر قرآن کریم افزود: فراش محافل علمی فرشتگان هستند و فرش زیر پای طلاب بال فرشتگان است  و به سبب همین بوده که بال را فرش می کنند تا انسان راه پرواز را بیاموزد و کسی که سال های متمادی درس خوانده و قدرت پر در آوردن نداشت وقت خود را تلف کرده است.


حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به اهمیت تحصیل در حوزه و دانشگاه و علم آموزی جوامع اسلامی، تصریح کرد : اگر کسی در حوزه و دانشگاه تحصیل کرد اما تحصیلات خود را به کار نگرفت و عمل نکرد عاقبت خوبی نخواهد داشت چه در دنیا و چه در آخرت و اگر شما مدیران تبلیغی حق این دانشگاه و تحصیل را ادا کردید مانند یک امامزاده می توانید در جامعه اسلامی تاثیرگذار باشید.


وی با اشاره به بعضی از اقسام گناه در جامعه اسلامی، بیان داشت: انسان باید شامه استشمام گناه را بفهمد و دلیلش آن بوده که در قیامت شامه همه باز می شود و آن وقت تا فن گناه به مشام می رسد چطور است کسی آیه قل للمومنین را می خواند ولی رو میزی و زیرمیزی دریافت می کند.


حضرت آیت الله جوادی آملی افزود: انسان دو بعد ادراکی و تحریکی دارد  و اگر بتواند شناخت خود را نسبت به هر دوبعد و درک درست از این ابعاد موجود در انسان پیدا کند می تواند از آن به نحو احسن استفاده کند.


وی در پایان ضمن ارزشمند خواندن خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی آن هم در یک سازمان فرهنگی و تبلیغی در حوزه ترویج  و نشر معارف اسلامی قرآنی، خاطر نشان کرد : این نظام مقدس مصاحب و هم نشین ما است و با سخاوت و حسن خلق باید حق آن را به خوبی ادا کنیم.


منبع:رسا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین