عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۷۰۹
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۹
جدیدترین تحقیقات نشان می دهد:
براساس آمار منتشر شده در سومین نظر سنجی دوسالانه موسسه عرب آمریکایی در رابطه با رویکرد آمریکاییها نسبت به مسلمانان، تبعیض و تعصب نسبت به مسلمانان آمریکایی همچنان درحال افزایش است.
عقیق:نتایج تحقیقات انجام شده نشان می دهد که آمریکایی ها مسلمانان را تهدیدی به حقوق مدنی تلقی می کنند.

در سال 2010 رویکردهای مطلوب نسبت به اعراب 43 درصد بود این درحالی است که در نظر سنجی کنونی این میزان به 32 درصد تقلیل یافته است.  این درحالی است که همین آمار در رابطه با مسلمانان به طور خاص از 36 درصد در سال 2010 به 27 درصد در سال 2014 رسیده است.

یکی از عواقب مستقیم این امر را می توان در تعداد قابل توجه آمریکایی هایی دانست که اظهار داشتند از تحقیق مقامات اجرای قانون درباره مسلمانان آمریکایی و آمریکاییهای عرب تبار حمایت می کنند و درصد درحال رشدی از آمریکایی ها اظهار می دارند که آنها به توانایی مسلمانان در انجام وظیفه به عنوان آمریکایی اعتماد کافی ندارند و مسلمانان نباید در سمتهای مهم دولتی قرار بگیرند.

براساس نتایج این تحقیقات، 36 درصد از شرکت کنندگان در این تحقیق اظهار داشتند که تصمیماتی که آمریکاییهای عرب تبار اتخاذ می کنند به طور مستقیم تحت تأثیر قومیت آنها قرار دارند و 42 درصد بر این باورند که مسلمانان آمریکایی تحت تأثیرات منفی دین خود قرار دارند.

با توجه به سماجت باورهای نادرست و منفی از مسلمانان در فرهنگ عمومی و تعصب نافذ در گزارشهای رسانه ای می تواند توضیحی برای این تفاوتها در سبک زندگی این گروه ها و منابعی ارائه داد که آنها اخبارشان را درباره جهان دریافت می کنند.

نظر سنجی دیگری که توسط سازمان تجزیه و تحلیل زوگبای انجام شده نشان می دهد که جوانان آمریکایی در نتیجه استفاده گسترده تر از اینترنت و رسانه های اجتماعی، رویکردی شمولگرایانه و متساهل تری دارند، اما آمریکاییهای سالخورده به منابع محدود و سنتی اطلاعات اکتفا می کنند.

این تحقیقات همچنین نشان می دهد که آمریکایی هایی که با یک مسلمان یا یک فرد عرب تبار رابطه دارند رویکردهای مطلوب تری نسبت به آنها داشته و به توانایی های آنها برای خدمت در مشاغل مهم دولتی اعتماد بیشتری دارند.

در بخش دیگری از نتایج این تحقیقات آمده است که آمریکایی هایی که اطلاعات کمتری درباره تاریخ اسلام و مسلمانان دارند سطح دیدگاه منفی آنها بیشتر است. چرا که فقدان دانش در تحقیقات عاملی برای باورهای نادرست عنوان شده است.

به رغم آنکه حملات یازدهم سپتامبر به طور گسترده توسط مسلمانان آمریکایی و جهان اسلام محکوم شد، از آن زمان به بعد، زندگی روزانه بسیاری از مسلمانان آمریکایی تحت تأثیر این حملات قرار گرفت.

همچنین پس از حملات یازدهم سپتامبر بسیاری از مسلمانان به علت پوشش یا هویت اسلامی خود با تبعیض، تعصب و باورهای نادرست رو به افزایشی رو به رو شده اند.

آمار دقیقی از تعداد مسلمانان آمریکا دردسترس نیست اما آمار غیر رسمی نشان می دهد که حدود 6 تا 8 میلیون مسلمان در این کشور زندگی می کنند.


منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین