عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۷۰۰
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۸
عقیق:مسلمانان ایالت نیوجرسی آمریکا، ۱۸ مرداد، با برگزاری جشنواره عید فطر در پارک «اورپک» کانتی گردهم آمدند.

جشنواره عید با همکاری گروه‌های اسلامی مناطق برگن، پاسائیک و هادسون ایالت نیوجرسی برگزار شد.

مسئولان مرکز جوانان مسلمان شهر «تینک» در برگن، مسجد دارالاصلاح در برگن، مرکز اسلامی پاسائیک و مرکز آموزش اسلامی هادسون با همکاری یکدیگر این جشنواره یک روزه را برگزار کردند.

در این جشنواره برنامه‌های متنوعی با هدف گسترش روابط میان خانواده‌ها و جوامع مسلمان نیوجرسی برگزار شد.

نورین قریشی، از مرکز جوانان مسلمان تینک می‌گوید: ما پیشتر برنامه‌های آموزشی و تفریحی متنوعی را برگزار کردیم. اما برنامه امسال کاملاً متفاوت بود. در این برنامه با همکاری مراکز اسلامی شمال جرزی جشن عید فطر به شکلی متمایز برای گردهم آمدن مسلمانان و گسترش ارتباطات میان آن‌ها برگزار شد.

حیدر سونگکار از مرکز اسلامی منطقه پاسائیک گفت: سعی کردیم که جوانان مسلمان را گردهم آوریم. در این جشن مصری‌ها از شمال برگن، فلسطینیان از شهر پترسون در منطقه پاسائیک و پاکستانی‌ها از ناحیه تینک به همراه دیگر مسلمانان مقیم نیوجرسی گردهم هم آمدند تا یکدیگر را بشناسند و حامی یکدیگر باشند.

علاوه بر برپایی بازارهای متنوع از جمله بازار پوشاک اسلامی، برنامه‌های آتی مراکز اسلامی نیوجرزی نیز به شرکت‌کنندگان اطلاع داده شد که از آن جمله همایش مرکز اسلامی «برنزویک» و همایش «ایجاد امید در میان جوانان مسلمان آمریکایی» بود که اولی ماه آینده و دومی بهار سال آینده در نیوجرسی برگزار می‌شوند.

در میان بخش‌های مختلف این نمایشگاه، غرفه‌ای نیز به صندوق کمک به کودکان فلسطین اختصاص داشت. بر روی تابلویی در این غرفه نوشته شده بود: کودکان فلسطینی نیازمند کمک‌های پزشکی هستند. در این غرفه تی‌شرت‌هایی نیز به فروش می‌رسید که شعارهایی مانند «صلح برای غزه»، «هم‌اکنون به سوریه کمک کنید» و «فلسطین را آزاد کنید» به فروش می‌رسید.

در غرفه دیگری نیز با به نمایش گذاشته شدن فقر کودکان پاکستانی، کمک‌هایی برای اطعام آنان جمع‌آوری می‌شد.

منبع:ایکنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین