عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۶۸۶
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۹
این طرح به منظور تبیین و ترویج و معرفی ابعاد شخصیتی فدائیان سیدالشهداء که بهترین اصحاب اولیاء در سراسر تاریخ و گل سرسبد شهیدان و وفادارترین یاران خدا بودند تدوین گردیده است
عقیق:طرح اصحاب الحسین(ع) برنامه ای فرهنگی-ترویجی در راستای احیاء ارزش ها و معارف مکتب اهل بیت(ع) و فرهنگ جهاد و شهادت طلبی در پرتو ولایت مداری است. یادمانی از حماسه و عرفان که ستارگان نورانی آسمان عاشورای حسینی با امامت محوری و اخلاص در تاریخ عالم به یادگار نگاشتند و زنده نگه داشتن یاد شهیدانی که صفحه ای از ساق عرش الهی را رقم زدند.


این طرح به منظور تبیین و ترویج و معرفی ابعاد شخصیتی فدائیان سیدالشهداء (علیه السلام) که بهترین اصحاب اولیاء در سراسر تاریخ و گل سرسبد شهیدان و وفادارترین یاران خدا بودند تدوین گردیده است تا آنکه مشام جانِ دوستداران و علاقه مندان به اربابشان را از عطر و هوای ایشان عطرآگین و منور نمایند.


با دقت نظری دقیق در واقع گویا در طول تمام این سال ها حتی یادی در شأن آنان از نام و نشان شهیدان کربلا در محافل و فضای فرهنگی- مذهبی کشور عزیزمان نبوده و انگار جای آنان در شهرهای ما در برنامه های فرهنگی ما و حتی جلسات مذهبی و محافل هیات ما خالی است.


بنا بر این گزارش در طرح اصحاب الحسین(ع) که با رویکرد استقبال از رستاخیز شور و شعور حسینی یعنی استقبال از محرم امام حسین(ع) انجام می شود از 72 روز قبل از عاشورا علاقه مندان به شرکت در این برنامه، ضمن ثبت نام در سامانه پیامکی ارتباطی، هر روز یک پیام به نام یکی از شهیدان کربلا دریافت می نمایید. در آن پیام گوشه ای از جلوه شخصیت و رشادت آن شهید در قالب متن کوتاه ارائه می شود و در صورت تمایل و توفیق و البته تداوم به نیابت آن شهید عزیز و عالی مقام زیارت عاشورا قرائت شده و شرکت کنندگان در طرح به استقبال یوم الحسین(ع) یعنی عاشورای حسینی می رود. این برنامه تا روز عاشورا ادامه یافته و به نام نامی خضرت اباالفضل العباس(ع) و اباعبدا...(ع) ختم می شود.



از دیگر ابعاد این طرح فرهنگی-مذهبی دریافت کتاب جامع تدوین شده با عنوان "اصحاب الحسین(ع)" است که برای مبلغین و علاقه مندان منتشر شده و در آن تجمیع تاریخ مقاتل و سیر تاریخی و تعداد شهیدان و اسامی آنان و مناقب اصحاب سیدالشهداء(ع) گردآوری شده و متبرک به زیارت ناحیه مقدسه شهدای کربلا می باشد. و همچنین به همت شاعر اهل بیت(ع)، استاد محمد سهرابی این کتاب بیش از 1000بیت شعر در وصف شهیدان حسینی مزین گردیده است. ارتباط ایمیلی برای شرکت در طرح و مشارکت خودجوش هیات مذهبی و تشکل های فرهنگی برای ارسال این مجموعه پیامکی به طور همزمان به مخاطبین سامانه های پیامکی خود است. مسئولین این مجموعه ها می توانند پیامک دریافتی را به مخاطبین سامانه های خود ارسال نمایند و جامعه هدف خود را به مشارکت در طرح و تبلیغ و ترویج معارف شهدای کربلا تشویق نمایند.


حضور در همایش علمی و همایش شب شعر اصحاب الحسین(ع) در آستانه محرم الحرام با حضور اساتید و علما و شعرای برجسته کشور مقدسمان به علاوه شرکت در قرعه کشی کمک هزینه کربلای معلی به مخاطبینی که تا انتهای طرح همراهی نموده اند و دریافت هدیه فاخر طرح که تابلو شاسی طرح زیبای اصحاب الحسین(ع) است و دانلود طرح پوستر فاخر اصحاب الحسین(ع) از دیگر ابعاد این برنامه فرهنگی می باشد.


علاقمندان جهت شرکت در این طرح فرهنگی می توانند از اینجا ثبت نام کنند.

منبع:روضه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین