عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۶۵۶
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۲
مسلمانان ایالت کانو در شمال غربی نیجریه با هماهنگی شورای ایالتی ائمه جمعه، نماز ویژه ای علیه گسترش ویروس ابولا در کشور اقامه کردند.
عقیق:شیخ فالو دن المجیر رئیس این شورا از نمازگزاران خواست برای ممانعت از گسترش ویروس ابولا در کشور از خداوند طلب کمک کنند.

در بیانیه وی از ائمه جماعات مساجد نیجریه خواسته شده است که اقامه نمازها و دعاهای خود را علیه این بیماری ادامه دهند.

دکتر بشیر عمر رئیس مسجد فرقان خواستار اقامه نمازهای مستمر به منظور دعا علیه گسترش این بیماری شده است. وی از مسلمانان خواست اقدامات پیشگیرانه ارائه شده توسط کارشناسان را به شدت مورد توجه قرار دهند و برای مبارزه با این بیماری نماز بخوانند.

در همین راستا، یونیسف و سازمان بهداشت جهانی از رهبران دینی خواستند اطلاعات صحیحی درباره ویروس ابولا میان اعضای جامعه خود ارائه کنند.

چارلز نوزوکی رئیس دفتر میدانی یونیسف یادآور شد که ما تهدیدی که ابولا برای زنان، کودکان و مردان نیجریه ایجاد می کند را درک می کنیم و خود را به همکاری با دولت برای پیشگیری از گسترش این ویروس ملزم می دانیم.

این درحالی است که وی نسبت به شایعاتی که درباره بیماری شدت گرفته ابراز نگرانی کرد و از رهبران دینی خواست با این روند شایعه سازی مبارزه کنند.

نوزوکی تأکید کرد که ما به حمایت و تعهد رهبران دینی برای اطمینان حاصل کردن از این که همه افراد جوامع آنها اطلاعات صحیح را درباره این ویروس دریافت کرده نیاز داریم.

جورج ایز عضو کمیسیون بهداشت ایالت انوگو طی سخنرانی خود از رهبران دینی خواست جوامعشان را برای نیایشهای جمعی علیه این ویروس بسیج کنند.

وی افزود: دولت در نظر دارد مرکزی را به قربانیان ابولا اختصاص دهد.

ویروس ابولا (Ebola virus) یکی از کشنده‌ ترین ویروس‌های است که باعث بیماری شدید در انسان و پستانداران می‌ شود و بیشتر در آفریقا شیوع دارد.

این ویروس نخستین بار در سال 1976 با ابتلای حدود 300 نفر از مردم شناسایی شد، شیوع این بیماری موجب شد که 9 نفر از هر 10 نفر مبتلا به بیماری جان خود را از دست بدهند. در سال 1995، 80 درصد مبتلایان به این ویروس جان خود را از دست دادند.

در طول سال جاری میلادی، انتشار مجدد این ویروس از گینه شروع شد و به کشورهای همسایه سیرالئون و لیبریا گسترش یافت. به طوری که آن را بزرگترین مورد شیوع ابولا از نظر موارد ابتلا، آمار مرگ و پراکندگی جغرافیایی در نظر گرفته اند.

نام این ویروس از یکی از رودخانه‌های جمهوری دموکراتیک کنگو گرفته شده است، چرا که این بیماری برای اولین بار در کشور کنگو دیده شد.

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین