عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۶۲۸
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۴
معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان اوقاف و امور خيريه با بيان اينكه در ۱۵۵۰ امامزاده كشور، نمايشگاه دهه كرامت برگزار مي‌شود، گفت: جشن‌هاي دهه كرامت در نزديك به ۲ هزار امامزاده و بقعه متبركه برگزار خواهد شد.

عقیق:حجت‌الاسلام و المسلمين احمد شرفخاني، معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان اوقاف و امور خيريه اظهارداشت: با تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي، روز پنجم ذي‌القعده به‌عنوان روز تكريم امامزادگان، نامگذاري شد و از سال‌هاي گذشته همايش‌هاي امامزادگان در استان‌ها و شهرستان‌هاي مختلف كشور برگزار مي‌شود.
وي با بيان اينكه سال گذشته اولين كنگره بين‌المللي امامزادگان در استان اصفهان برگزار شد، تصريح كرد: امسال برنامه‌ريزي شده است كه اين كنگره به‌صورت ملي براي سه امامزاده در نقاط مختلف كشور برگزار شود.
حجت الاسلام شرفخاني اضافه كرد: يكي از كارهاي خوبي كه طي
۴ سال اخير در مجموعه سازمان اوقاف انجام گرفت، بحث برنامه‌ريزي براي تكريم و بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبركه است.
معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان اوقاف و امور خيريه ادامه داد: كنگره ملي «حضرت بي‌بي حكيمه» در شهرستان گچساران استان كهگيلويه و بويراحمد، كنگره «حضرت هلال‌بن‌علي» در آران و بيدگل استان اصفهان و سومين كنگره به‌صورت مشاركتي با مجموعه اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامي و توليت حرم حضرت حسين موسي ‌الكاظم (ع) طبس برگزار مي‌شود.
وي تصريح كرد: برنامه‌ريزي‌هاي لازم صورت گرفته است كه اولين جشنواره فرهنگي هنري امامزادگان با توليد آثار فاخر هنري در دهه كرامت در رشته‌هاي مختلف هنري و فرهنگي برگزار شود تا سال آينده بتوانيم با توليد آثار، اختتاميه و خروجي‌هاي جشنواره را ارائه دهيم.
حجت الاسلام شرفخاني با بيان اينكه در يك هزار و
۵۵۰ امامزاده كشور، نمايشگاه دهه كرامت برگزار مي‌شود، ادامه داد: جشن‌هاي دهه كرامت در نزديك به ۲ هزار امامزاده و بقعه متبركه در نقاط مختلف برگزار مي‌شود.
معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان اوقاف و امور خيريه با اشاره به اينكه يكي از اقداماتي كه امسال انجام شده و شايد يكي از كارهاي خوب مجموعه سازمان اوقاف است؛ راه‌اندازي پورتال جامع امامزادگان و بقاع متبركه است، افزود: در كل كشور حدود
۸ هزار و ۵۱ بقعه امامزاده داريم، اما اگر مردم بخواهند اطلاعاتي از اين امامزادگان داشته باشند در يك مجموعه پورتال و كتابي جمع‌آوري نشده است كه بعد از تلاشي كه همكاران ما در چند سال اخير انجام داده‌اند، اين پورتال آماده شد و اطلاعات تمام امامزادگان در آن قرار گرفت.
وي با اشاره به اينكه زيارت از راه دور با استفاده از فناوري‌هاي روز و همچين زيارت مجازي نيز در اين پورتال در نظر گرفته شده است، گفت: چهار جلد كتاب علمي پژوهشي پيرامون نقش فرهنگي و اجتماعي امامزادگان با عنوان «چنان دري گشوده به بهشت» و «امامزادگان تجلي‌گاه قدسي» طراحي شده است كه هركدام در چهارجلد به زودي رونمايي خواهد شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان اوقاف و امور خيريه، حجت‌الاسلام شرفخاني با تأكيد بر اينكه تلاش مي‌كنيم يك حركت جريان‌ساز در امامزادگان در دهه كرامت داشته باشيم، تأكيد كرد: بحث تكريم و بزرگداشت امامزادگان به صورت يك حركت جريان‌ساز در امامزادگان بايد رخ دهد.
معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان اوقاف و امور خيريه در پايان گفت: همچنين در ايام دهه كرامت كتاب «قطب فرهنگي شدن بقاع متبركه» براي هر امامزاده‌اي آماده مي‌شود كه حركت‌هاي فرهنگي و عمراني امامزادگان، براساس اين كتاب رخ خواهد داد.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین