عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۵۶۴
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۷
آیین افتتاحیه سومین دوره هفته فرهنگ رضوی به میزبانی کهن شهر ولایی اردبیل در نگارخانه خطایی این شهر برگزار شد.
عقیق:سومین دوره هفته فرهنگ رضوی از 16 تا22 مردادماه جاری، به بهانه ابراز علاقمندی مردم ولایی استان اردبیل به حضرت ثامن الححج علی ابن موسی الرضا (ع) در اردبیل و شهرستان‌های پارس آباد، گرمی و خلخال برگزار می‌شود.

در آیین افتتاحیه این رویداد معنوی که با حضور پرشور مردم و مسئولان استان اردبیل همراه بود، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی فقیه اسفندیاری، رئیس هیئت علمی بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در سخنرانی از امام رضا(ع) به عنوان عالم آل محمد(ص) یاد کرد و افزود: آن حضرت که دوستداران بیشماری در داخل و خارج از کشور دارد امروز به گنجینه باارزش سرزمین ایران تبدیل شده است که همه ما از برکات و شایستگی‌های وجود آن حضرت استفاده می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران یک رسالت و تکلیف الهی برعهده ماست و آن اینکه فرهنگ منور رضوی را فرصت و قدر شناخته و برای گسترش آن در قالب گفتمان عقلانی سعی و تلاشمان را منسجم و متشکل کنیم.

استاندار اردبیل نیز در این مراسم گفت: برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا(ع) و هفته‌های فرهنگ رضوی فرصتی شایسته و مناسب برای الگوسازی در تبعیت از سیره ائمه اطهار(ع) در جامعه است.

مجید خدابخش اظهار کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد و فرهنگ نامیده‌اند ما در استان اردبیل شاهد جریانات متعدد و مبارک فرهنگی هستیم که یکی از آنها برگزاری هفته فرهنگ رضوی در این دیار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل نیز در این مراسم هدف از برگزاری هفته فرهنگ رضوی اردبیل را انس گرفتن قلب‌های مردم مومن ایران با فرهنگ و داشته‌های ارزشمند رضوی دانست و افزود: ملتی که شیعه است باید شیوه و سبک زندگی او نیز براساس فرهنگ گرانسنگ تشیع باشد و فرهنگ رضوی در این زمینه نقش مهمی دارد.

اجرای زیبای مداح پرآوازه جهان اسلام استاد سلیم موذن زاده ملقب به فخرالذاکرین و حاج شهروز حبیبی مدیحه سرایی این دیار از دیگر برنامه‌های آئین افتتاحیه هفته فرهنگ رضوی اردبیل بود که با استقبال گسترده مردمان این دیار مواجه شد.

سومین دوره هفته فرهنگ رضوی از16 تا22 مردادماه در استان اردبیل برگزار می‌شود.

منبع:ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین