عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۵۰۹
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۷
در برنامه «کوی محبت» عنوان شد
حجت الاسلام غیاث گفت: انتظار فرج یعنی چشم به راه داشتن به این امید رفع گرفتاری. گرفتاری درتفکرات افراد متفاوت است. گرفتاری در تفکر شیعه این است که حق غریب وتنها باشد و باطل سیطره داشته باشد.
عقیق:اولین برنامه «کوی محبت» پس از ویژه برنامه رمضان شب گذشته 17 مردادماه همزمان با روز خبرنگار با دو موضوع مهدویت و فعالیت خبرنگاران در مناطق جنگی روی آنتن رفت. در ابتدای برنامه حجت الاسلام و المسلمین غیاث سخنان خود را با شرایط انسان مسلمان منتظرآغاز کرد و گفت: انتظار باید با  فراهم کردن مقدمات ظهور حضرت (عج) عجین باشد. اولین کسی که انتظار فرج را مطرح کردند پیامبر اسلام (ص)بودند و به صورت کلی از زبان پیامبر انتظار به معنای عبادت است. در زبان فارسی چشم به راه بودن به  معنای انتظار است ، فرج نیز به معنای گشایش.

گرفتاری در تفکر شیعه به معنای سیطره باطل است


وی در ادامه تاکید کرد: انتظار فرج یعنی چشم به راه داشتن به این امید رفع گرفتاری. گرفتاری درتفکرات افراد متفاوت است. گرفتاری در تفکر شیعه این است که حق غریب وتنها باشد و باطل سیطره داشته باشد. انتظار همراه دو عنصر است  ابتدا آمادگی و تلاش عنصر دوم امید است انتظار وقتی معنا می یابد که انسان امید داشته باشد.  وعده خداوند درباره ظهور امام عصر (عج) محقق می شود و ما امیدوار به تحقق آن هستیم.

در ادامه برنامه کوی محبت به مناسبت روز خبرنگار با یکی از خبرنگاران شبکه خبر در غزه  «یوسف» ارتباط زنده برقرار شد . او در ابتدای سخنانش به حمایت مردم ایران از مظلومیت غزه اشاره کرد و گفت:  رسانه های ایران به خوبی وضعیت غزه و حامیان مظلومیت مردم غزه را به خوبی پوشش دادند ما حامیانی مانند ایران داریم که به فکر مظلومان جهان است و با تلاش رسانه های ایران و حمایت مردم می توانیم بادنیا ارتباط داشته باشیم. تصاویر همدردی مردم ایران در آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان به خوبی منعکس شد.

وی ادامه داد: ما هم همیشه مورد هدف و تحریم بودیم تا صدای حق و حقیقت به مردم دنیا نرسد اما با همه این سانسورها وقایع دردناک غزه و وحشی گری ها خبری شد. رسانه ها به گونه ای وقایع را نشان می دهند که جای ظالم و مظلوم تغییر کرده است.

خبرنگار شبکه خبر در ادامه به اوضاع غزه اشاره کرد و گفت: اوضاع عجیبی در غزه است که  با زبان یا دوربین نمی توان آن را  منعکس کرد اوضاع سختی است خبرنگاران هم نمی دانند  با چه زبان و قلمی بیان کنند.امروز که آتش بس تمام شد از صبح اشغالگران صهیونیست چندین منطقه را هدف قراردادند و کودک ده ساله اولین شهید امروز بود.

نگرانی ام از آینده است

در کنار خبرنگار شبکه خبر نوجوانی با نام محمد از ساکنان روستای بیت هانون حضور داشت او در پاسخ به سوالات یوسف درباره روستایش گفت: روستای من با خاک یکسان شده است بسیاری از خانواده من کشته شدند. گویا زلزله ده ریشتری اتفاق افتاده است خانه ها همه ویران شده است تنها  چند نفر از اطرافیان من زنده ماندند. ما واقعا ناراحت و نگران از آینده هستیم . امکان درس خواندن وجود ندارد دیگر مدرسه ای نداریم همه چیز خراب شده است نمی دانیم سال تحصیلی جدید می توانیم درس خواندن را ادامه بدهیم یا خیر.

وی درباره همدردی کودکان دنیا با کودکان غزه گفت: اگر کودکان دنیا ما را ببینند با ما همدردی می کنند همانطور که کودکان ایران به  ما کمک و همدردی کردند از آنها متشکریم که رنج و درد ما را احساس کردند.

۲۰روز آوارگی

وی درباره خاطراتش از خانه و روستایش گفت: خونه ما باغچه کوچکی داشت ما خاطرات خوبی داشتیم آن فضا را موشکها از بین بردند و صهیونیست ها از میان برداشتند. بیت هانون 20 روز است ویران شده و ما آواره شدیم نمی توانیم بازگردیم چون جایی دیگر باقی نمانده ما  به صدای موشک ها وحشی گری ها عادت کردیم اما  با این متجاوزین باید به  زبان خودش که موشک است صحبت کرد.

محمد از نابودی خانه و شهادت نزدیکانش بسیار ناراحت است و به گروه مقاومت گفت: خدا به گروه مقاومت  کمک کند تا بتوانند سیلی محکمی به آنها بزنند و امنیت را از آنها بگیرند انشاءالله پیروز می شویم.

آغاز سفرهای زمینی به عتبات

در ادامه برنامه و پس از سخنان خبرنگار شبکه خبر،خامنه مدیر دفتر نمایندگی صدا و سیما در کشور عراق درباره وضعیت سفر علاقمندان به سفر عتبات و عالیات گفت: پروازهای هوایی انجام می شود و اقامت سه روز زائرین در کربلا و چهارروز در نجف انجام می شود. با هماهنگی های انجام شده به زودی سفرهای زمینی از مرز چزابه و مهران به عتبات عالیات آغاز می شود.

برنامه ریزی برای زیارت کاظمین

وی درباره زیارت کاظمین توضیح داد: با توجه به شرایط عراق مدتی بود زائرین نمی توانستند به زیارت کاظمین برونداما با رایزنی های صورت گرفته این مکان مقدس نیز به به جدول سفر عتبات اضافه می شود اما درباره سفر به سامرا به دلیل شرایط ناامن منطقه هنوز ممکن نیست.

مدیر دفتر نمایندگی صدا و سیما در کشور عراق به وضعیت گروه های تکفیری و داعش در عراق گفت:  نکته مهمی که الان در عراق رخ داده حضور نیروهای مردمی در کنار نیروهای نظامی  است. نیروهای داوطلب مردمی عملیاتی انجام دادند و تعداد زیادی تروریست ها  کشته شدند و 15 خودرو منهدم شده است. اما رسانه های مغرض خبرها را به گونه ای دیگر بازگو می کند.

برنامه شب گذشته (17 مردادماه) کوی محبت با اجرای سید مصطفی موسوی و محسن سوهانی به سفارش گروه معارف شبکه دو روی آنتن رفت. این برنامه هر هفته جمعه قبل از اذان مغرب پخش می شود.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین