عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۴۸۷
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
عضو مجلس خبرگان رهبري:
نماينده مردم استان گيلان در مجلس خبرگان رهبري گفت: تجمع بزرگ حج توانمندي بالايي براي جهان اسلام است كه متاسفانه تا كنون به خوبي از آن استفاده نشده و جهان اسلام براي استفاده از اين ظرفيت بايد برنامه ريزي داشته باشد.
عقیق:آيت الله مختار امينيان گفت: جهان اسلام با مشكلات بسياري مواجه است و شكاف‌هاي ايجاد شده بين كشورهاي اسلامي باعث بهره برداري سوء جهان استكبار شده است و ايام حج بهترين زمان براي نزديكي قلوب مسلمانان و چاره اي انديشي براي حل اين مشكلات است.

وي تصريح كرد: در ايام حج همه مسلمانان به طور يكسان در كنار يكديگر قرار مي‌گيرند، آنها مي‌توانند درباره ابتلائات جهان اسلام با يكديگر گفت و گو كنند و نشست هايي را براي بررسي راه‌هاي برون رفت از بحران‌هاي موجود در جهان اسلام برگزار كنند.

اين عضو مجلس خبرگان رهبري تاكيد كرد: گذشتن از گردنه‌هاي سخت و مقابله با توطئه‌هاي دنياي استكبار عليه مسلمانان راهي جز همدلي و همراهي همه دولت‌هاي اسلامي و تاكيد بر مشتركات ندارد.

آيت الله امينيان با توصيه به حجاج براي استفاده از لحظات اين سفر معنوي براي خودسازي، گفت: بايد دوران كوتاه ايام حج را به گونه اي سپري كنند كه پس از بازگشت از اين سفر معنوي نيز حالات و روحيات آن حفظ شود و از بركات آن در زندگي استفاده كنند.

نماينده مردم استان گيلان در مجلس خبرگان رهبري تاكيد كرد: يكي عباداتي كه خداوند آن را براي مومنان واجب قرار داده، مراسم حج است و از خصوصيات حج اين است كه انسان فارغ از همه‌چيز بايد به فكر خداي متعال باشد.

وي حج را از اعمال و عباداتي دانست كه در تمام مراحل فرد نظر به سوي خداوند دارد و همه‌چيز براي خدا است و گفت: بر اين اساس است كه كساني كه به حج مي‌روند بايد به اين نكته توجه كنند كه آنجا جاي ارتباط انسان با خدا است كه مي‌شود با حقيقت ايمان خداوند را با چشم دل ديد به شرط اين‌كه انسان از همه تعلقات دنيوي دور شود.

آيت الله مختار امينيان در ادامه توصيه‌هاي معنوي به حجاج بيت الله الحرام را بسيار گسترده دانست و گفت: اجتماعاتي كه همه مسلمانان از هر قوم و قبيله‌اي در آنجا جمع مي‌شوند و با ساير مسلمانان يك رنگ و يك دل متحد مي‌شوند، اجتماع خدايي است، بنابراين بايد از اين فرصت براي شناخت بيشتر از يكديگر استفاده كنند. در ايام حج بايد همه مسلمانان را به ياد داشته باشيم، مسلمانان فلسطين، عراق و ديگر كشورهايي كه تحت ستم قرار دارند و براي آنها دعا كنيم.


منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین