عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۴۸۱
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳
مطبوعات و رسانه‌ها باید در نقل اخبار صادق و بدور از منظورهای خاص باشند در مطبوعات باید ارزیابی‌ها به درستی از هر گروهی صورت پذیرد و دنبال شهرت، فروش بیشتر و اهداف خاص شخصی و گروهی نباشد. میان عالمان و مطبوعات و رسانه‌ها مشابهتی بسیار مهم وجود دارد و آن اطلاع دادن است. هم عالمان به مردم جامعه، اطلاعات می‌دهند و هم مطبوعات و رسانه‌ها و از این جهت تقریباً عالمان و مطبوعات و رسانه‌ها هم‌ردیف هستند.
عقیق: در دنیای امروز رسانه‌ها نقش تأثیرگذار بسیار زیادی بر روی افراد دارند. از آنجایی که اسلام دین جامع و کاملی است در قرآن و احادیث دینی نیز در این رابطه (مطبوعات و رسانه‌ها) مطالبی عنوان شده است.

خداوند در آیه 79 سوره بقره می‌فرماید: وای بر آنان، از آنچه نوشتند، و وای بر آنان از آنچه (از این نوشته‌ها) به دست می‌آورند.

امام صادق (ع) می‌فرمایند: تو را نهی می‌کنم از دو چیز، که هلاکت (و شقاوت ابدی) مردم در آن دو چیز است. اول اینکه ابتدا دین باطلی (و عقیده نادرستی) را، به نام دین حق، بپذیری. دوم اینکه برای مردم فتوایی صادر کنی(و چیزهایی به اطلاع مردم برسانی...) که در آن باره، علم و اطلاعی نداری.

امام حسن عسکری(ع) می‌فرمایند از امیرالمومنین علی(ع) پرسیدند چه کسی، پس از ائمه (ع)، بهترین خلق خداست؟ فرمودند: عالمان صالح. گفتند: چه کسی، پس از ابلیس و فرعون و ... بدترین خلق خداست؟ فرمود: عالمان فاسد.


پی‌نوشت:
سوره بقره آیه 79
اصول کافی 1 / 42
تفسیر امام حسن عسکری (ع) به نقل از بحار 2 / 89
الحیات، محمدرضا حکیمی
منبع:ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین