عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۳۴۵
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۶
مراسم برائت از وهابیت به مناسبت هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (علیهم‌السلام) با حضور حضرت آیت‌الله‌ وحید خراسانی، آیت‌الله رضا استادی عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه و آیت‌الله خائفی عضو جامعه مدرسین حوزه در حسینیه آیت‌الله وحید خراسانی برگزار شد.
عقیق:در این مراسم حجت‌الاسلام جوانمرد ضمن اعلام انزجار از جنایات وهابیت تکفیری اظهار داشت: تخریب گنبد و بارگاه ائمه بقیع(ع) در هشتم شوال به دست وهابیت جنایتکار، یادآور دوران جاهلی مشرکین مکه است.

وی بابیان این که محمد بن عبدالوهاب رانده ‌شده اهل سنت است افزود: بنیانگذار وهابیت شخصیتی است که اولین بار توسط پدر و برادر خود طرد شد و بعدها نیز توسط علمای تراز اول اهل سنت رانده ‌شده است.

این استاد حوزه با اشاره به کمک انگلیس در ترویج عقاید خرافی وهابیت تصریح کرد: دشمنان از صدر اسلام تاکنون از فرصت‌های به وجود آمده برای ایجاد اختلاف و شکاف بین مسلمین استفاده می‌کردند که نقش دولت انگلیس در توسعه عقاید خرافی وهابیت برجسته است.

حجت‌الاسلام جوانمرد در ادامه سخنان خود ریشه گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه را از باقیمانده‌ های وهابیت تکفیری دانست که در سال 1344 هجری قمری، قبرمطهرسید الشهدا (ع)را تخریب و بیش از هفت هزار عالم و سادات بی‌گناه را سر بریدند.

وی بیان داشت: امروزه میلیون‌ها شیعه قربانی جهالت عده‌ای از مروجین اسلام آمریکایی هستند.

سخنران مراسم در بخش دیگری از سخنان خود با استناد به کتاب‌های اهل سنت گفت: در خیلی از کتاب‌های دست‌اول بزرگان اهل سنت مسئله توسل به قبر نبی مکرم اسلام (ص) و اولیای الهی بیان‌شده و بر آن تأکید کرده‌اند.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین