عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۳۴۲
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹
خبر دادن از غيب به طور تفصيل ممكن نيست مگر از صاحب معجزه مخصوصه كه خداوند آن را با الهام به او اختصاص داده باشد.
عقیق:رسول خدا (ص) از اخبار اولين و آخرين از ابتداى دنيا بر انتهاى آن و از بهشت و جهنم آن گونه كه اهل كتاب تصديق مى‏ كردند خبر مى ‏داد، در حالى كه درس نخوانده بود و نزد عالم اهل كتابى نرفته و ننشسته بود و كتاب نخوانده بود. پس معجزه بودن اخبار آن حضرت به اين خاطر است كه طبق روال‏ عادى نبود كه از زبان سايرين آن را گرفته باشد، پس بايد ما را بر صدق او آگاه بگرداند.

و از غيب به طور تفصيل خبر مى ‏داد نه به طور اجمال مانند آيه: لَتَدْخُلُنَّ الْمَسْجِدَ الْحَرامَ إِنْ شاءَ اللَّهُ آمِنِينَ مُحَلِّقِينَ رُؤُسَكُمْ وَ مُقَصِّرِينَ لا تَخافُونَ‏ 1. و همان گونه كه خبر داده بود، همان طور شد.
و آن حضرت داراى تقويم و حساب و اسطرلاب نبود، محل طلوع ستاره و به وجود آمدن باد را ياد نگرفته بود، ولى منجمين را انكار مى‏ كرد و مى‏ فرمود: «هر كس عرّاف و كاهنى را بياورد و به گفته او ايمان داشته باشد، به آنچه بر محمّد نازل شده، منكر گشته است».

بنابراین خبر دادن از غيب به طور تفصيل ممكن نيست مگر از صاحب معجزه مخصوصه كه خداوند آن را با الهام به او اختصاص داده باشد، يا كارى كه ناقض عادت جاريه در مانند آن باشد، براى اظهار صدق كسى آن را ايجاد مى‏ كند تا دليل بر صدق و علامت او باشد.


پی نوشت:
۱- سوره فتح، آيه ۲۷.
۲- جلوه‏ هاى اعجاز معصومين عليهم السلام، ص: ۷۰۸.
منبع:افکار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین