عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۲۹۶
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱
رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی قم گفت: صهیونیست‌ها و تکفیری‌ها با تخریب قبور ائمه به جز آزار دادن مسلمانان هدف دیگری ندارند.

عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق یوسفی‌مقدم با بیان اینکه «قبل از هر چیزی باید فلسفه زیارت قبور (ع) را بدانیم» اظهار کرد: بر اساس باورهای ما شیعیان وقتی در مشاهد مشرفه حضور پیدا می‌کنیم به دلیل آن نگاه توحیدی، این مکان‌ها برای ما یادآور فداکاری انسان‌هایی است که برای حاکمیت خدا از جان و مال خود گذشتند تا خداپرستی در جوامع به وجود بیاید.

وی افزود: قبور انبیاء برای مسلمانان و سایر ادیان توحیدی مقدس است و قبور امامان که منادی توحید و عدالت در جوامع بشری بوده‌اند همواره برای مسلمانان ارزشمند است و احترام به آنها به معنای یگانه‌پرستی و عدالت در جامعه بشری است.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی قم خاطرنشان کرد: اینکه جریانات انحرافی آمدند و با این مکان‌های مقدس مقابله کردند ریشه در جبر و ظلم قبلی آنها دارد. اینها همان بنی‌امیه هستند که کارهای خود را ادامه داده‌اند و بنا به شرایط زمان چهره‌شان تغییر یافته است و امروز به شکل تکفیری‌ها در آمده‌اند. آنهایی که در گذشته با یهود هم‌پیمان بودند امروز هم به همانگونه با یهودیان هم‌پیمان هستند و برای اسلام و مسلمانان هیچ ارزشی قائل نیستند و مانند یهود تیشه به ریشه اسلام می‌زنند و درصدد از بین بردن اساس اسلام هستند.

یوسفی مقدم همچنین ادامه داد: اینجاست که همه مسلمانان باید احساس مسئولیت کنند و نگذارند اینگونه فعالیت‌ها رشد و نمو پیدا کند در غیر این صورت شاهد مشکلات زیادی در سطح جوامع اسلامی هستیم. کشورهای استعماری می‌خواهند جوامع اسلامی در آشوب باشند و امنیت و آسایشی نداشته باشند تا اموال این ملت‌ها را غارت کنند.

وی تصریح کرد: اندیشه‌های صهیونیسم و تکفیری هم به جز آزار دادن مسلمانان هدف دیگری ندارند و این بیداری‌هایی که در جوامع اسلامی رخ داده می‌تواند جلوی رشد جریانات تکفیری را بگیرد. این جریانات در حال تخریب چهره اسلام و از بین بردن وحدت اسلامی هستند.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی قم در پایان گفت: سازمان‌هایی همچون سازمان ملل متحد باید با این قبیل کارهایی که تکفیری‌ها می‌کنند مقابله کنند و تشکل‌هایی که مربوط به حفظ آثار ارزشمند تاریخی بشر هستند باید در برابر آنها موضع‌گیری کنند. همچنین تشکل‌های اسلامی باید در مقابل اینگونه جریانات به صورت بین‌المللی، منطقه‌ای و دینی بایستند. وظیفه عقلی، دینی و شرعی تمام مسلمانان است که با اقدامات مثمرثمری جلوی آنها را بگیرند.

 

منبع:ایسنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین