عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۲۶۱
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹
معاون بین الملل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به برگزاری برنامه های گسترده در راستای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) گفت: چاپ و انتشار ۱۵۰۰عنوان کتاب با موضوع اهل بیت(ع) از جمله این برنامه ها است.
عقیق: نهمین نشست شورای هماهنگی جشن های مردمی دهه کرامت به میزبانی مجمع جهانی اهل بیت(ع) برگزار شد.


در این نشست، سالار، معاون بین الملل مجمع جهانی اهل بیت(ع) یکی از رسالت های مجمع جهانی اهل بیت(ع) را ترویج و تبلیغ فرهنگ و معارف ائمه اطهار(ع) نام برد و گفت: تاکنون در این زمینه برنامه هایی گسترده ای از سوی مجمع جهانی اهل بین(ع) برگزار شده است.


وی به ترجمه و چاپ و نشر آثار مکتوب و نرم افزار های گسترده با موضوع اهل بیت(ع) اشاره و بیان کرد: چاپ و انتشار 1500 عنوان کتاب و ترجمه به 56 زبان دنیا از جمله اقدامات این مجموعه در راستای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) است.


حجت الاسلام سالار برگزاری همایش ها و جشنواره های گسترده در این زمینه را از دیگر برنامه های این مجمع در همین راستا عنوان کرد و گفت: برگزاری کنگره سبط النبی(ع)، پیامبر اعظم(ص) با حضور میهمانان داخلی و خارجی از جمله این همایش ها است.


وی بهره گیری از ظرفیت خبرگزاری ابنا، ویکی شیعه و شبکه ثقلین را از جمله اقدامات در راستای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) دانست و تصریح کرد: تهیه و چاپ کتاب انسان 250 ساله درزمینه اقدامات و تلاش های ائمه اطهار(ع) به زبان های مختلف که مجموعه فرمایشات رهبری در این زمینه است را از دیگر اقدامات این مجموعه در راستای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) از دیگر اقدامات صورت گرفته در این زمینه نام برد.


وی رساله حقوق امام سجاد(ع) به زبان های مختلف، تهیه مقالات در ارتباط با امام رضا(ع)، حضرت شاه چراغ(ع) و حضرت معصومه(س) و برگزاری جشن های دهه کرامت توسط 1400 مبلغ، چاپ هشت کتاب با موضوع سیره رضوی از دیگر برنامه هایی است که مورد توجه این مجمع است.


شکرگزاری برای افتخار میزبانی ایران اسلامی از حضرت امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت شاهچراغ (علیهم السلام)، تلاش برای گسترش عطر معنویت در فضای عمومی جامعه با بهره‌گیری از آموز‌ه‌های آن حضرات، اهتمام ویژه در راستای برگزاری جلسات جشن و سرور در دهه کرامت توسط گروه‌های خودجوش مردمی، تلاش مضاعف برای استفاده از ظرفیت‌های ارزشمند نهادهای مردمی و دولتی برای بزرگداشت دهه کرامت، آشنایی عموم گروه‌های اجتماعی به ویژه جوانان و نوجوانان با سیره علمی و عملی آن حضرات، تلاش جدی در راستای تحقق مطالبات بزرگان عرصه دین و مذهب به ویژه حضرت امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری مراجع عظام تقلید و اساتید برجسته حوزه مبنی بر ضرورت قدرشناسی از برکات حضور آن حضرات در ایران اسلامی و لزوم توجه عمومی به آموزه‌های منیع رضوی (ع) از جمله اهداف تشکیل شورای هماهنگی بزرگداشت جشن های مردمی رضوی است.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین