عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۲۴۵
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶
ویژه برنامه حمایت از غزه در فرهنگسرای اندیشه؛
عقیق:همدردی‌و همصدایی کودکان‌وهنرمندان با«کودکانه‌های غزه» «کودکانه‌های غزه» با حضور هنرمندان، مسئولان، کودکان و خانواده‌ها در فرهنگسرای اندیشه و با اعلام همبستگی و همصدایی با مردم مظلوم غزه برگزار شد.بازدید از صفحه اول ارسال به دوستان ذخیره نسخه چاپی

به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه برنامه «کودکانه‌های غزه» به منظور حمایت و اعلام همبستگی با کودکان غزه با مشارکت فرهنگسرای اندیشه و مجتمع فرهنگی مذهبی ائمه اطهار روز گذشته 12 مرداد با حضور چهره‌های فرهنگی هنری، همچون علی نصیریان، مرتضی طلایی، الهه راستگو، داریوش فرضیایی (عمو پورنگ)، مسلم آقاجانزاده، مجید قناد، ناصر آویژه، پرویز شیخ طادی، رضا بنفشه‌خواه، حمید حامی، حسین یاریار، کامران نجف‌زاده، صادق خرازی و جمعی از مردم در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

در این همایش که مردم حضور چشمگیری داشتند از درخت همبستگی با کودکان غزه که با برگ‌هایی از آرزوهای کودکان ایرانی برای کودکان غزه که با شکل دست‌های کودکان تزیین شده بود رونمایی شد. معرفی کمپین حمایت از کودکان غزه (کودکان برای کودکان) که به همت داریوش فرضیایی و مسلم آقاجانزاده شکل گرفته است و رونمایی از پوستر آن و گرفتن عکس یادگاری هنرمندان با آن از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

تنها راه حل همبستگی عمومی دنیای اسلام است/ به دنبال نفی خشونت هستیم

صادق خرازی معاون اسبق وزارت امور خارجه از جمله سخنرانان این مراسم بود که با تاکید بر ریشه‌های تاریخی مسئله فلسطین گفت: اتفاقات اخیر غزه این ضرورت را بر همه مردم و امت اسلامی ایجاب می‌کند تا به عمق وجود چنین حوادث تلخی در یک دهه اخیر بیشتر توجه کنیم و چیستی و چرایی مسئله را از منظر مناسبات سیاسی مورد ارزیابی جدی قرار دهیم.

سفیر و نماینده اسبق ایران در سازمان ملل با بیان اینکه پایان مناسبات بین‌المللی در عصر حاضر و تدوین مناسبات جدید بین المللی مهمترین درسی است که می‌توان از این وقایع گرفت، افزود: با وجودی که نسل ما آمیخته با آگاهی، دانش و برنایی است اما متاسفانه امروز در سرزمین‌های سوخته ناظر بر بسیاری از تلخی‌ها و جنایاتی است که انسان قرن 20 و 21 از دیدن آنها تعجب می‌کند و تاکنون بیش از 1700 شهید شدند و در میان آنها بیش از 600 کودک و 200 سالخورده هستند. حمله به مدارس، بیمارستان‌ها و مراکز عمومی همه حکایت از یک جریان دارد و آن هم جریان نظام سلطه و قدرتی است که با قواعد بین المللی همخوانی ندارد.

معاون اسبق وزارت امور خارجه با بیان اینکه ایران ثبات و امنیت خود را از تمام کانون‌های بحرانی حفظ کرده است، افزود: نکته‌ای که نباید از آن غافل شد، نقش ایران است، امروز کمربند امنیتی در منطقه بدون حضور ایران معنا ندارد و ایران تنها راه حل موجود است. به شرط اینکه بداند در کجا قرار دارد و دیپلماسی فعال آن فعالتر شود.


خرازی با بیان اینکه ایالات متحده امریکا و اسرائیل به مراتب ضعیفتر از دهه‌ها و سال‌های قبل هستند، گفت: آگاهی و بصیرتی که امروز در دنیای اسلام وجود دارد قابل قیاس با گذشته نیست و تنها راه حل همبستگی عمومی با دنیای اسلام است. امروز ما به دنبال نفی هویت کسی نیستیم، بلکه به دنبال نفی خشونتیم. یهود، مسیحیت و اسلام واقعیت های منطقه هستند. کسی که به دنبال نفی واقعیت ها باشد به اشتباه خواهد افتاد. ما به دنبال نفی خشونت هستیم و معتقدیم نیروی واکنش سریع باید به داد مردم برسد.

طلایی: مردم برای کمک‌های مادی و معنوی به غزه بسیج شوند

مرتضی طلایی عضو شورای شهر تهران با تشکر از مردمی که با حضور در برنامه «کودکانه‌های غزه» پشتیبانی خود را مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند، گفت: در تاریخ می‌بینیم که این نخستین بار نیست که شاهد جنایت ‌های رژیم اشغالگر هستیم، قبل از ورود اسلام در یمن پادشاه آن یک یهودی بود که جمع کثیری از کودکان و مردم را به جرم مسیحیت و خداپرستی دستگیر می‌کردند و زنده زنده در گودال‌های مملو از آتش سوزاندند که در قرآن نیز به آن اشاره شده است.

وی با اشاره به کمپین‌هایی که در جامعه هنری برای حمایت از غزه آغاز شده است، گفت: پیشنهاد و درخواست دارم که همه تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد، جامعه هنری کشور، ورزشکاران و پیشکسوتان از جا بر خیزند و بسیج و جنبش ملی در حمایت از حق کودکان و زنان غزه به نمایش بگذاریم تا به جهانیان حقانیت این ملت را نشان دهیم.

عضو شورای شهر تهران در پایان افزود: در چند روز آینده در تمام محلات شهر تهران توسط سراهای محلات و شورایاری‌ها جمع آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی شهروندان برای مردم مظلوم غزه آغاز خواهد شد و امیدواریم با کمک‌ و پشتیبانی مردم سهم خودمان را برای حمایت مردم فلسطین انجام دهند.

 فرضیایی: کمپین «کودکان برای کودکان» را برای حمایت از کودکان مظلوم جهان راه اندازی کردیم

در بخش دیگری از این مراسم داریوش فرضیایی (عمو پورنگ) با اشاره به این که کمپینی برای حمایت از کوکان مظلوم غزه راه اندازی کرده است، گفت: این کمپین در واقع برای دفاع از کودکانی است که در هر نقطه از جهان مورد ظلم واقع می شوند. کودک در هر نقطه از دنیا یک تعریف دارد و عنصر پاک خدا بر روی زمین است. این کودک در هر نقطه از دنیا مورد آزار قرار بگیرد به عنوان یک انسان و کسی که کار کوک کرده است، حس می کنم باید کاری انجام شود و به همین دلیل هم تصمیم گرفتم کمپین حمایت از کودکان را راه اندازی کنم.

وی افزود: می خواهیم در این کمپین از بچه ها دفاع کنیم و دست یاری به سویشان دراز کنیم و به هر عزیزی که می خواهد کمک کند هم دست یاری دراز می کنیم. عنوان این کمپین "کودکان برای کودکان" است و از همه هنرمندان، ورزشکاران، مسوولان و مردم می خواهم از آن حمایت کنند.

فرضیایی به همراه مسلم آقاجان‌زاده تهیه کننده برنامه هایش همراه با پوستر کمپین حمایت از کودکان و با همراهی هنرمندانی همچون علی نصیریان، رضا بنفشه خواه، حسین یاریار، پرویز شیخ طادی، کامران نجف زاده، سجاد نوروزی، سردار طلایی، محمدی مدیرکل روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رسالت بوذری و جمع دیگری از هنرمندان عکس گرفتند تا با انتشار آن در فضای مجازی به صورت گسترده تری این کمپین به مردم، مسوولان و هنرمندان و ورزشکاران معرفی شود.

نصیریان: کودک کشی در قرن بیستم شرم آور است

علی نصیریان هنرمند سینما و تئاتر کشور با بیان این که خیلی خوشحالم که از من دعوت شده است تا به این همایش در فرهنگسرای اندیشه بیایم، عنوان کرد: انشا الله خداوند فرجی کند و اتفاقی بیافتد که مساله غزه حل شود. این کودک کشی در قرن بیستم خیلی شرم آور است و متاسفانه مورد تایید قدرت های دنیا هم قرار گرفته است.

رضا بنفشه خواه نیز با تاکید بر این که هنرمندان نسبت به دیگر مردم حساس تر هستند، عنوان کرد: جمله زیبایی در فیلمی شنیدم که یکی از شخصیت ها می گفت مبنی بر این که جلاد ها هم یک روز می میرند.

 وی این جمله را در اعتراض به جنایت های رژیم صهیونیستی بیان کرد و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

حسین یار یار نیز با اشاره به خاطره ای که در مسابقات ورزشی هنرمندان در مسکو داشته است، ، گفت: در آن مسابقات گروهی اسراییلی هم حضور داشتند که بسیار منظم بودند و ما هم اگر می خواهیم چنین جریانی از صفحه روزگار محو شود باید در کشورهای اسلامی متحد باشیم.

قناد: کودکان غزه رنگ و موسیقی ندارند

مجید قناد مجری برنامه های کودک نیز با بیان این که همه ما ایرانی ها حامی کودکان غره هستیم، عنوان کرد: در برنامه هایی که برای کودکان در تلویزیون تولید می کنیم از رنگ و موسیقی استفاده می کنیم اما کودکان غزه رنگ و موسیقی ندارند.

کامران نجف زاده گزارشگر تلوزیون نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع حامیان کودکان غزه گفت: امیدوارم غزه نجات پیدا کند و ظهور امام زمان عج را طلب می کنم.

شعر خوانی کودکان با لباس یک شکل غزه تنها نیست و اجرای حمید حامی از دیگر بخش‌های این مراسم بود همچنین در پایان این مراسم با حضور هنرمندان در بالکن فرهنگسرای اندیشه، هنرمندان به صورت نمادین آرزوهایشان برای کودکان غزه را با بالن‌ به آسمان فرستادند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین