عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۲۰۰
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۲
گهرسودی خبر داد
دبیر دوازدهمین جشنواره سفرنامه‌نویسی و خاطره‌نویسی رضوی از ارسال بیش از ۸۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره خبر داد و گفت: تاکنون میزان مشارکت آقایان بیش از بانوان بوده‌ است.
عقیق: علی گهرسودی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، گفت: همزمان با آغاز برگزاری جشنواره فرهنگی امام رضا(ع) در کشور، استان ایلام نیز به برگزاری جشنواره سفرنامه‌نویسی و خاطره‌نویسی رضوی مبادرت کرده که امسال دوازدهمین دوره آن است.

وی افزود: تاکنون بیش از 80 اثر به دبیرخانه رسیده اما پیش‌بینی ما بیش از یکصد اثر است. از بیشتر استان‌ها برای ما اثر فرستاده شده که تاکنون تعداد آقایان شرکت‌کننده بیش از خانم‌ها فعال بوده‌اند اما این آمار هنوز قطعی نیست.

گهرسودی خاطرنشان کرد که علاقه‌مندان از سراسر کشور تا بیستم مرداد فرصت دارند آثارشان را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند. این جشنواره در دو رده سنی زیر هجده و بالای هجده سال برگزار می‌شود.

وی میزان استقبال از جشنواره را مناسب ارزیابی کرد و گفت: عده‌ای از شرکت‌کنندگان سال‌های گذشته هم شرکت کرده‌اند اما تعدادشان زیاد نیست. ما از چند روش برای تبلیغ استفاده کردیم مانند نصب پوستر، اطلاعیه در سایت اداره ارشاد استان و همچنین ارسال اطلاعات جشنواره به شرکت‌کنندگان سال‌های قبل.

دبیر جشنواره داستان و خاطره‌نویسی خاطرنشان کرد: بیشتر شرکت‌کنندگان در روزهای آخر آثارشان را می‌فرستند که بهتر است زودتر اقدام به این کار کنند.

وی درباره ساز و کار انتخاب داوران جشنواره گفت: بدیهی است که داوران در حوزه داستان و خاطره‌نویسی صاحب‌نظر بوده و قابلیت داوری آثار را دارند و بیشتر آنها هم از اساتید دانشگاه هستند. داوری جشنواره ده روز زمان می‌برد.

دوازدهمین جشنواره سفرنامه‌نویسی و خاطره‌نویسی رضوی در دو رده سنی زیر هجده و بالای هجده سال برگزار می‌شود و در هر رده از هشت برگزیده تقدیر به عمل می‌آید.

جوایز این دوره جشنواره 9 میلیون تومان است. سفرنامه‌ها و خاطرات به حرم مطهر رضوی محدود نمی‌شود و حرم حضرت معصومه(س)، حضرت شاهچراغ(ع) و سایر امامزادگان را نیز در بر می‌گیرد. علاقه‌مندان برای شرکت در جشنواره از سایت شمس توس یا لینک زیر اقدام کنند:

http://www.shamstoos.ir/fa/aboutjashnvare/omorostanha/eilam


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین