عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۱۷۷
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۳
وزارت حج عربستان از خروج روزانه ۵۰ هزار عمره گزار از اين كشور پس از اداي مناسك عمره خبر داد و افزود: ۴۵۰ هزار نفر از زائران بيت‌الله الحرام همچنان در عربستان به سر مي‌برند. اين تعداد از مجموع كل شش ميليون و ۲۵ هزار عمره گزار به شمار مي‌روند كه از ابتداي موسم عمره تاكنون وارد سرزمين وحي شده بودند.

عقیق: محمد البيجاوي مسئول اداره حج عربستان در مدينه منوره به روزنامه سعودي الاقتصاديه گفت: ۴۵۰ هزار نفر از زائران بيت‌الله الحرام همچنان در عربستان به سر مي‌برند. اين تعداد از مجموع كل شش ميليون و ۲۵ هزار عمره گزار به شمار مي‌روند كه از ابتداي موسم عمره تاكنون وارد سرزمين وحي شده بودند.
به با بيان اينكه موسم عمره امسال با خروج آخرين عمره گزار در ۱۵ شوال پايان خواهد يافت، افزود: تا پايان موسم عمره در ۱۵ شوال، روزانه ۴۰ تا ۵۰ هزار عمره گزار به كشورهايشان بازخواهند گذشت.
اين مقام سعودي تصريح كرد: تعداد رواديد صادره براي موسم عمره به حدود شش ميليون و ۳۳ هزار رواديد رسيد كه از اين تعداد، شش ميليون و ۲۵ هزار نفر به سرزمين وحي مشرف شدند.
وي با بيان اينكه خروج عمره گزاران از روز دوشنبه آغاز شده است، گفت: تمام تدابير و اطلاعات را به صورت الكترونيك براي اطمينان يافتن از خروج عمره گزاران و دلايل تاخير برخي در خروج پيگيري مي‌كنيم.
البيجاوي خاطر نشان كرد: خروج عمره گزاران از طريق فرودگاه ملك عبدالعزيز جده و فرودگاه محمد بن عبدالعزيز مدينه منوره به صورت هوايي و دريايي (بندر جده و بندر ينبع) انجام مي‌شود.
وي گفت: حركت فعالي در ورود عمره گزاران از مكه مكرمه به مدينه منوره را شاهد بوديم به طوري كه ۱۰۰ هزار عمره گزار پيش از بازگشت به كشورهايشان، عيد فطر را در مدينه منوره سپري كردند.
البيجاوي افزود: تعداد هتلها و آپارتمانهاي مبله در مكه و مدينه به اندازه كافي و متناسب با تعداد عمره گزاران و زائران وجود دارد و تعداد رواديدي كه وزارت حج صادر مي‌كند متناسب با تعداد اماكن اسكان مجاز است.
به گفته وي، ميزان تخلف از بازگشت در موعد مقرر، به ميزان ۴/۱ درصد كاهش يافته است و تعداد اندكي از عمره گزاراني كه پيش از ماه رمضان وارد شده بودند، باقي مانده اند.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین