عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۱۷۶
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۲
آيت‌الله مكارم شيرازي:
حضرت آيت‌الله مكارم شيرازي اعلام كرد: به عكس اسرائيل كه مى‌خواهد مردم غزه را خلع سلاح كند آنها را بيش از پيش مسلح سازند و اين كار را به تمام كشورهاى اطراف اسرائيل تعميم دهند زيرا عقل و شرع مى‌گويد در برابر اين ديوانگان جز با قدرت نمى‌توان از خود دفاع كرد.

عقیق:حضرت آية الله العظمى مكارم شيرازى از مراجع تقليد در بيانيه‌اي نسبت به وقايع اخير در غزه واكنش نشان داد و وظيفه مسلمين دربرابر فجايع غزه را بسيار سنگين دانست و اعلام كرد: اكنون بر همه مسلمين و انسان‌هاى باوجدان از هر مذهب و مسلك نه دولت‌هاى بى اراده دست نشانده لازم است كه وظائف خود را در برابر اين فاجعه انجام دهند.
متن كامل پيام اين مرجع تقليد بدين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
حمله بى‌رحمانه اسرائيل و كشتار وحشيانه بى‌سابقه اين رژيم غيرانسانى مخصوصاً كشتار وسيع زنان و كودكان و غير نظاميان و تخريب منازل و مدارس و بيمارستان‌ها به طور وسيع و حمايت بى‌چون و چراى سران آمريكا و اروپا از اين جنايات هولناك حقايق زيادى را براى جهانيان فاش كرد، هر چند قبل از آن هم روشن بود اما نه در اين مقياس.
اولاً: معلوم شد اين رژيم نامشروع پاى‌بند به هيچ قانون بشرى و انسانى و الهى نيست و براى رسيدن به اهداف نامشروع خود هر جنايتى را مجاز مى‌شمرد.
ثانياً: ثابت شد مجامع جهانى، مجموعه هايى بسيار بى‌خاصيت و نالايق و بى‌كفايت‌اند، به جاى آن‌كه حامى مظلومان باشد آلت دست ظالمان‌اند.
ثالثاً: ثابت شده اعلاميه حقوق بشر ورق پاره بى‌ارزشى بيش نيست كه به سخريه نزديك‌تر از واقعيت است.
جنگ غزه عليرغم تمام مصائبش براى جهان اسلام و بشريت اين اثر مثبت را داشت كه وجدان عمومى جهانيان را بيش از پيش در برابر اسرائيل غاصب بيدار كرد و اعتماد جهانيان را از مدعيان حقوق بشر و مجامع بين‌المللى به كلى سلب نمود.
اكنون بر همه مسلمين و انسان‌هاى باوجدان از هر مذهب و مسلك نه دولت‌هاى بى اراده دست نشانده لازم است كه وظائف خود را در برابر اين فاجعه انجام دهند.
نخست اين‌كه همگى فرياد بلند كنند و بخواهند كه جلوى اين ديو ديوانه گرفته شود و به جناياتش پايان داده شود.
ديگر اين‌كه به عكس اسرائيل كه مى‌خواهد مردم غزه را خلع سلاح كند آنها را بيش از پيش مسلح سازند و اين كار را به تمام كشورهاى اطراف اسرائيل تعميم دهند زيرا عقل و شرع مى‌گويد در برابر اين ديوانگان جز با قدرت نمى‌توان از خود دفاع كرد.
و از سوى ديگر همه كشورهاى جهان سوم مجروحان را براى مداوا در كشورهاى خود (مانند كشور ما ايران) بپذيرند.
و ديگر اين‌كه براى ترميم خرابى‌ها در اولين فرصت اقدام كنند و از اين طريق مرهمى بر زخم‌هاى جانكاه اين عزيزان بگذارند.
و سرانجام بايد كارى كرد كه اين جنايات به دست فراموشى سپرده نشود و عليرغم خواست حاميان ظالم و زورگوى اين رژيم نامشروع خبررسانى كافى، پيوسته انجام گيرد.

از خداوند متعال توفيق همگان را براى انجام اين مسئوليت‌ها تقاضا داريم.
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته ۱۲ /۵/ ۱۳۹۳


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین