عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۱۷۳
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۲
وزارت بهداشت عربستان از هماهنگي با وزارتخانه‌هاي خارجه و حج براي منع صدور رواديد براي كشورهايي كه ويروس ايبولا (ابولا) در آنجا شايع شده است، خبر داد.

عقیق:وزارت بهداشت عربستان از هماهنگي قبلي با وزارتخانه‌هاي حج و خارجه اين كشور به محض ورود اخباري مبني بر شيوع ايبولا در برخي كشورهاي آفريقايي خبر داد.
خالد المرغلاني سخنگوي رسمي وزارت بهداشت عربستان به الرياض گفت: عربستان از چند ماه پيش صدور رواديد عمره و حج براي اين كشورها را ممنوع اعلام كرده است.
وي افزود: وزارت بهداشت به نوبه خود به آگاه سازي و آموزش كاركنان خود در تمام منافذ و بنادر ورودي به عربستان درباره چگونگي آشنايي و تعامل با اين موارد از جمله ضابط كنترل ويروس پرداخته است.
المرغلاني گفت: وزارت بهداشت به دقت وضع همه گير بودن بيماري ابولا را از طريق ارتباط با سازمان بهداشت جهاني پيگيري مي‌كند تا مانع ورود هر شهروندي از كشورهايي شود كه اين بيماري در داخل آن كشورها شيوع پيدا كرده است.
سازمان بهداشت جهاني اخيرا درباره بروز عواقب فاجعه بار در نتيجه شيوع ابولا در غرب آفريقا هشدار داده بود و طرحي براي مبارزه با اين بيماري با هزينه ۱۰۰ ميليون دلار در چارچوب طرح منطقه اي و بين المللي براي مهار اين ويروس اجرا كرده است.
ويروس ابولا يا ايبولا يكي از كشنده‌ترين ويروس‌ها به شمار مي‌رود كه باعث بيماري شديد در انسان و پستانداران مي‌شود. ابولا به‌طور مرگباري در ميان انسان‌ها و ميمون‌ها در آفريقا شايع است.
اين ويروس نخستين بار در سال ۱۹۷۶ ميلادي شناخته شد. در سال ۱۹۷۶ ابولا حدود ۳۰۰ نفر را مبتلا كرد و با شيوع آن از هر ۱۰ نفر مبتلا به بيماري ۹نفر كشته شدند و در سال ۱۹۹۵ از اين ويروس ۸۰ درصد مبتلايان كشته شدند.
در سال ۲۰۱۴ نيز با انتشار مجدد اين ويروس كه از گينه شروع شد و به كشورهاي همسايه سيرالئون و ليبريا گسترش يافت حدود ۷۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند. اين بزرگترين مورد شيوع ايبولا از نظر موارد ابتلا، آمار مرگ و پراكندگي جغرافيايي به حساب مي‌آيد. سازمان بهداشت جهاني ۱۵۰ كارشناس را براي كمك به پيشگيري از انتشار ويروس به منطقه اعزام كرده است.
نام اين ويروس از يكي از رودخانه‌هاي كشور زئير، كه امروزه جمهوري دموكراتيك كنگو نام دارد، گرفته شده و اينكه اين بيماري براي اولين بار در كشور كنگو ديده شد.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین