عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۰۳۷
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴
مجموعه کامل «ساختار سوره‌های قرآن کریم» طی مراسمی در دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی رونمایی شد.

عقیق:این مراسم با حضورمعاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی و حجت‌الاسلام و المسلمین محمد خامه‌گر، مؤلف و معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین سید جلال حسینی در این مراسم عنوان کرد: نظریه هدفمندی سوره‌های قرآن در سال‌های اخیر مورد توجه ویژه قرآن‌پژوهان و مفسران قرار گرفته است و این مجموعه شامل 114 نمودار از سوره‌های قرآن کریم است که بر مبنای نظریه هدفمندی سوره‌های تنظیم شده است.
دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: این مجموعه، برای نخستین بار در جهان اسلام ارائه می‌شود. بر اساس این نظریه، هر سوره دارای یک هدف اصلی است و محتوای آن قابل تفکیک به فصل‌ها و مقاصد فرعی است هر دسته از آیات به ‌لحاظ تناسب درونی و ارتباط نزدیکی که با یکدیگر دارند، ذیل یک فصل قرار می‌گیرند و این فصل‌ها در یک نکته اساسی که هدف و غرض اصلی سوره نامیده می‌شود، مشترک هستند.
وی با اشاره به این که ترسیم نمودار درختی سوره‌ها کاربردهای متعددی برای اقشار مختلف جامعه در ‌بر ‌دارد، اظهار داشت: امکان آشنایی اجمالی و آسان با محتوای سوره‌های قرآن کریم و همچنین سرعت، تثبیت و دقت بیشتر در حفظ آیات برای عموم علاقه‌مندان به معارف قرآن، از جمله کاربردهای این نمودار است.
مؤلف مجموعه کامل ساختار سوره‌های قرآن کریم حجت‌الاسلام و المسلمین محمد خامه‌گر، در حاشیه مراسم رونمایی این مجموعه تصریح کرد: 10 سال روی این طرح کار کردم تا مجموعه کامل سوره‌های قرآن کریم در قالب نمودارهای درختی آماده شد.
وی افزود: این کتابچه به‌صورت روان و آسان این امکان را برای قرآن‌دوستان فراهم می‌ آورد که با مرور تفسیر مختصر و کوتاه در هر روز به تفسیر جامع و کامل در طول کمتر از یک سال دست یابند.


منبع:قدس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین