عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۰۲۲
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱
حجت الاسلام والمسلمین ناصر نقویان هشدار داد
بعد از ماه مبارک ناگهان سر و کله شیاطینی در دل و جان‌شان پیدا می‌شود که اصلاً باور نمی‌کردند و این را نشانه این خواهند دانست که سرمایه‌ای از تقوا در جیب دلشان نهاده شده است.
عقیق: حجت‌الاسلام و المسلمین ناصر نقویان، مدرس حوزه و دانشگاه درباره اثر ماه رمضان گفت: درست مانند اتومبیلی که یک راه طولانی را در پیش دارد و مبادا که در این مسیر با کمبود سوخت مواجه شود یک باک اضافی هم بایستی با خود داشته باشد تا سوخت و بنزین تمام نشود، گویا که دستاوردهای این ماه رمضان نیز سوختی برای سفر ماست و ما که باید 11 ماه دیگر در مسیر سال برویم، باید با سوخت رمضان امسال بتوانیم خود را به سال بعد برسانیم.

 

مراقب شیطان در بعد از ماه رمضان و خالی شدن کیسه از توشه تقوا باشیم

نقویان با اشاره به این مطلب که این خیلی مهم است که ما یادمان باشد در روایات آمده است که شیاطین در ماه رمضان در غل و زنجیرند، عنوان کرد: باید یادمان باشد که به قول ما شیاطین در رمضان به یک مرخصی اجباری بدون حقوق رفته بوده‌اند و آن‌ها حتماً بعد از ماه مبارک سه شیفت کار می‌کنند تا بتوانند جبران مافات کنند و آن توشه‌ای را که به تعبیر قرآن از تقوا برای بندگان خدا به دست آمده است بتوانند آن را دوباره از کیسه ما بردارند و دست ما را خالی کنند و به وظیفه شیطانی خودشان عمل کنند.

 

پیدا شدن شیطان، نشانی از ذخیره شدن سرمایه تقوا در این ماه

وی بیان کرد: به همین خاطر است که انسان‌هایی که حواس‌شان هست در مسیر پرخطری گام نهاده‌اند و «شبی تاریک و بیم موج و گردابی چنین حائل» پیش رو دارند باید بیش از پیش مراقب آن ذخیره‌ها و پاداش‌ها و خرجی‌های راه‌شان باشند. به همین جهت انسان‌های دقیق حواس‌شان هست که بعد از ماه مبارک ناگهان سر و کله شیاطینی در دل و جان‌شان پیدا می‌شود که اصلاً باور نمی‌کردند و این را نشانه این خواهند دانست که سرمایه‌ای از تقوا در جیب دلشان نهاده شده است. معمولاً هم سارقان به دنبال سرمایه‌دارها می‌گردند و دزد به آدم‌های مفلس و بی‌چیز و تهیدست نمی‌زند. لذا بایستی حواس ما بیش از پیش جمع باشد که هر کسی در هر مسئولیتی که دارد، و با توجه به این که «هر که بامش بیش برفش بیشتر» مراقب وسوسه‌های ابلیسی و سارقان این مسیر باشد؛ که راهزنان در این مسیر فراوانند.

نقویان در پایان افزود: امیدوارم که با عنایت الهی و هدایت پاکان و نازنیان و اهل بیت پیامبر(ص) بتوانیم این مسیر پر خطر را با استمداد از امدادهای غیبی پروردگار کریم به پایان برسانیم و روزی که پرونده‌ها بسته می‌شود و هر کسی فقط میهمان سفره اعمال خودش است، در آن روز، دست تهی نباشیم.


منبع: ایکنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
روضه هفتگی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
0
1
بسم الله الرحمن الرحیم
اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ‏ (السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا خِيَرَةَ اللَّهِ وَ ابْنَ خِيَرَتِهِ) السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ ابْنَ سَيِّدِ الْوَصِيِّينَ‏ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ فَاطِمَةَ سَيِّدَةِ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ‏ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا ثَارَ اللَّهِ وَ ابْنَ ثَارِهِ وَ الْوِتْرَ الْمَوْتُورَ السَّلاَمُ عَلَيْكَ وَ عَلَى الْأَرْوَاحِ الَّتِي حَلَّتْ بِفِنَائِكَ عَلَيْكُمْ مِنِّي جَمِيعاً سَلاَمُ اللَّهِ أَبَداً مَا بَقِيتُ وَ بَقِيَ اللَّيْلُ وَ النَّهَارُ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ
مراسم هفتگی ازسوی هیئت میکده عشق حسین (علیه السلام) برگزار می شود

این مراسم؛ با سخنرانی حاج شیخ امیر حسین رحمانی و مداحی جعفرخیریان و کربلایی حامدنصیری همراه خواهد بود

لازم بذکر است این مراسم پنج شنبه هرهفته ازساعت 21 به نشانی خانی آبادنو؛ میعادجنوبی؛بوستان شقایق؛حسینیه کوثر(سلام الله علیها) برگزار خواهد شد
ehsan
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
0
2
خداييش راست ميگه از از فرداي عيد انگار همه چي برگشته به ئحالت قبل فقط با اين هيئتا و رفتن زير بيرق امام حسين كه والله لعلي العظيم ارباب سفينه النجاه هستند و مارو نجات ميدن ..
من خودم الان سه روزه از اين
خداييش توسل و دعا و صلوات براي صاحب الزمان مارو نجات ميده ....
ياعلي
در پناه حق
نوکر ارباب
|
-
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
3
5
حاج آقا ما اگه چپ کنیم باکی نیست چون یک نفریم .شما مواظب باش که با چپ شدنت جماعتی به فنا می رن.
حمید
|
FRANCE
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
0
0
از عقیق توقع می رفت که ولاتمدار تر عمل می کرد نه اینکه افرادی نظیر نقویان را بخواد دوباره زنده کنه
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین