عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۳۹۹
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۱ - ۲۳:۰۰
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی گفت:‌ کنگره ملی امام محمد باقر(ع)همزمان با آخرین روز از هفته وقف برگزار می‌شود.
عقیق: معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی گفت:‌ کنگره ملی امام محمد باقر(ع)همزمان با آخرین روز از هفته وقف برگزار می‌شود.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محسن مومنی اظهار کرد: این کنگره 28 دی ماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی از ارسال 70 اثر به دبیرخانه کنگره ملی امام محمد باقر(ع)خبر داد.

وی 21 دی ماه را پایان مهلت ارسال آثار به این کنگره دانست و افزود: علاقه مندان می‌توانند آثار خود را حداکثر تا 21 دی ماه همزمان با اولین روز ازهفته وقف به دبیرخانه این کنگره واقع دراستان خراسان جنوبی، خیابان معلم، حوزه معاونت فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه ارسال کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی موضوعات فراخوان مقاله را وقف و انفاق از منظر امام محمد باقر(ع)، امامزادگان منسوب به این امام همام در ایران، روش و شیوه مناظرات امام محمد باقر(ع)، عصر ظهور در کلام امام محمد باقر(ع)، طب اسلامی و امام محمد باقر(ع)، توصیه‌ها و وصایای امام محمد باقر(ع) و سیره اقتصادی امام محمد باقر(ع) عنوان کرد.

وی تصریح کرد: موضوعات دیگر این کنگره سیره تربیتی امام محمد باقر(ع)، جهاد علمی و انقلاب فرهنگی این بزرگوار، شاگردان و یاران امام، نقش امام باقر(ع) پس از واقعه کربلا، حکومت و سیاست از کلام امام پنجم شیعیان و پرتویی از سیره و فضایل امام محمد باقر(ع) است

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: این کنگره با هدف آشنایی عموم مردم با ابعاد زندگانی حضرت امام محمد باقر(ع)، جلب و جذب محققان و پژوهشگران برای خلق آثار و پژوهش‌های جدید مرتبط با محوریت و موضوعات فراخوان کنگره و استفاده بهینه از موقوفات مرتبط با ائمه معصومین (ع)برگزار می‌شود.

مومنی اهداف دیگر این کنگره را تقویت بنیه‌های دینی، مذهبی آحاد مردم به ویژه نوجوانان و جوانان نسبت به اهل بیت (ع)، تبدیل آستان مقدس امامزادگان به قطب فرهنگی، ترویج و گسترش فضائل و مناقب ائمه(ع) در جامعه اسلامی و تقویت تفکر ولایی در جامعه اسلامی برشمرد.


منبع: خبرگزاری مهر

کدخبرنگار:211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین