عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۳۹۷۹
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱
حجت الاسلام عالی با بیان این که انجام برخی اعمال فردی به سفارش امام عصر(عج) بوده است به کتاب مکیال المکارم و کتاب کمال الدین و تمام النعمه اشاره کرد و افزود: این کتاب ها به دستور ایشان نوشته شده است.
عقیق: حجت الاسلام مسعود عالی، مهمان برنامه تلویزیونی سمت خدا با اشاره به وظایف منتظران حضرت ولی عصر(عج) گفت: وظایف منتظران را می توان به دو بخش فردی و اجتماعی تقسیم کرد. وظایف فردی کارهایی است که خود انسان بدون نیاز به جامعه می تواند آن را انجام دهد که یاد امام زمان(عج)، دعا برای ایشان، سلام به حضرت و درد فراغ ایشان حالات ارزشمندی در عصر غیبت است.  
 
وی با بیان این که انجام برخی اعمال فردی به سفارش امام عصر(عج) بوده است به کتاب مکیال المکارم و کتاب کمال الدین و تمام النعمه اشاره کرد و افزود: این کتاب ها به دستور ایشان نوشته شده است و خواندن برخی از دعاها مانند دعای فرج، دعای افتتاح و زیارت آل یاسین نیز از وظایفی است که امام زمان(عج) آن را بیان کرده اند.
 
مبلغ حوزه علمیه با بیان این که وظایف فردی، بخش مهمی است که محصول آن ارتباط روحی و معنوی با امام زمان(عج) می باشد خاطرنشان کرد: ارتباط روحی وقتی برقرار شود خود حضرت در صورت صلاحدید شرایط ارتباط دیداری را نیز مهیا می کنند.
 
وی در ادامه با بیان این که علاوه به وظایف فردی وظایف اجتماعی نیز نقش مهمی را ایفا می‌کند، ابراز داشت: ظهور امام زمان(عج) یک پدیده اجتماعی است و جامعه باید آمادگی و شایستگی لازم را داشته باشد؛ فرد هرچه قدر هم خوب باشد؛ اما هنگامی که جامعه آمادگی لازم را نداشته باشد ظهور محقق نمی شود؛ فرد ظهور حضرت را طلب می کند اما جامعه با عملش خواستار ظهور ایشان نیست.
 
مهمان برنامه سمت خدا اظهارداشت: متأسفانه دشمنان با این که دیدگاه های آخرالزمانی موهوم و مبهمی دارند؛ اما جامعه خود را به سمت این اعتقادات سوق داده اند.
 
وی با بیان این که صهیونیست ها اعم از یهودی و مسیحی توانسته اند دیدگاه های خود را در سیاست گذاری هایشان پیاده کنند، اظهار داشت: یهود از دیرباز تخصص ویژه ای در آماده کردن شرایط برای آینده داشت؛ در قرآن کریم آمده است که کاهنان قبل از ولادت حضرت موسی(ع) این موضوع را پیش بینی کرده بودند و قبل از ولادت پیامبر اکرم(ص) بر اساس پیش بینی های خود برخی کارها را انجام دادند از جمله این که در اطراف مدینه ساکن شدند و زمین هایی را خریداری کردند؛ اما هنگامی که فهمیدند پیغمبری که مبعوث شده است برای نژاد آنان نیامده به مخالفت با او برخواستند.
 
حجت الاسلام عالی با بیان این که صهیونیست های مسیحی می گویند برای این که حضرت مسیح بیاید باید زادگاه او از غیر یهود پاکسازی شود، معبد سلیمان از زیر مسجدالاقصی خارج شود و نبرد سنگینی بین سپاه خیر که خود را مظهر آن می دانند و سپاه شر رخ دهد، گفت: بر همین اساس ذهن مردم خود را آماده کرده اند، ده ها فیلم، صدها سایت، هزاران کتاب و مقاله و ده ها شبکه به وجود آورده اند.
 
وی در پایان با بیان این که بر اساس سنت الهی به یقین این ظلم پایدار نخواهد ماند، ابراز داشت: امام زمان(عج) در نامه ای که به شیخ مفید(ره) نوشته اند می فرمایند اگر شیعیان ما که خداوند به آنها توفیق بندگی دهد به صورت یکپارچه وفادار به عهد ما بودند ظهور ما به تأخیر نمی افتاد.

منبع:رسا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین