عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۳۷۰۴
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶
سحرگاه بیست و ششم ماه رمضان در مسجد ارک
ما روسیاه وارد ماه رمضان شدیم و رو سیاه هم داریم از ماه رمضانت می‌رویم این به ضرر چه کسی می‌شود؟
عقیق: مراسم مناجات خوانی در شب بیست و ششم ماه رمضان همچون شبهای قبل در مسجد ارک تهران برگزار شد.

در این مراسم پس از سخنرانی حجت الاسلام ملکی، حاج منصور ارضی به مناجات و ذکر توسل پرداخت.


 گزیده ای از سخنان حاج منصور ارضی را بخوانید؛


" اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی عَقْلاً کَامِلاً وَ لُبّاً رَاجِحاً وَ قَلْباً زَکِیّاً وَ عَمَلاً کَثِیراً وَ أَدَباً بَارِعاً "

خدمت بزرگی از علما بودم می‌فرمود شما با جوانانی طرف هستی که صبح گناه می‌کنند و شب توبه از گناه می‌کنند شما آنها را به امام حسین علیه السلام برسان ،  اگر با زبان روزه گناه و کار حرام انجام دهی چه اتفاقی می‌افتد ؟ تو به حرامی بیفتی و گناه کنی حال این حرام روزه ات را یا باطل میکند یا نمی‌کند و در صورت باطل کردن روزه ات کفاره و تاوان آن را میدهی ولی توجه داری که با کار حرامت چه میکنی؟ در این ماه عزیز و با زبان روزه جلوی خدا روسیاهی به بار آوردی ! اگر همین مسیر را ادامه دهی ما همه رو سیاه می‌شویم ! امام صادق علیه السلام می فرماید ما روز قیامت از دست یک عده از شیعیان خجالت میکشیم یک عده باعث شرمساری ما می‌شوند می‌فهمی؟ یا به قول استاد ما گوشهایت را با خودت آوردی ؟ شب بیست وپنجم است تمام شد !اگر ناله این جوانان و شب زنده داران نبود تهران کن فیکون می‌شد و کفر همه جا را فرا می‌گرفت.

شیطان همیشه قصد گناهکار کردن شما را ندارد قصد او دور کردن شما را از خدا است.

" السَّلامُ عَلَیْکَ یَا وَلِیَّ اللَّهِ " بدان که امیرالمومنین علیه السلام از طرف خدا ولی بر ماست ، این " ولی الله " هم دوست خداست و هم " ولی الله " و سرپرست ماست یک ذره دستور برای زندگی انسان حضرت کم نگذاشته است حکومت ایشان ظاهراً چهار سال بوده ولی امامتشان کامل بوده ، این ما هستیم که از ایشان غافل شدیم و گناه به ذائقه ما مزه میکند ، شیطان بیکار نیست بعد از ماه رمضان کاری میکند که شبزنده داری به تو مزه ندهد و اگر هم به حرم سید الکریم بیایی آنجا هم سعی میکند وقتتان را به بیهودگی بگذرانی با دوستان و موبایل ویا انواع سرگرمی‌های دنیایی، یک ماه زیر سایه امیرالمومنین علیه السلام بودید ، شیطان می‌خواهد شما را از خدا دور کند حتی اگر گناه هم نکنی .

اتفاقاً در سایه مشقت ماه رمضان است که می‌توانیم عقل کامل ، طهارت قلب و ادب عالی بدست آوریم.

" أَنْتَ أَوَّلُ مَظْلُومٍ وَ أَوَّلُ مَنْ غُصِبَ حَقُّهُ " یا امیرالمومنین(ع) تو اول مظلوم عالمی و اولین کسی هستی که حق تو غصب شد! ببینید اول کسی که به او ظلم شد و حقش غصب شد پیامبر صل الله علیه وآله نبود حضرت فاطمه زهراء سلام الله علیها نبود هر چند که حضرت فاطمه سلام الله علیها خود حق امیرالمومنین(ع) بود که با به شهادت رساندن او حق امیرالمومنین علیه السلام را بار دیگر غصب کردند ، آن وقت سیره علماء را انسان مینگرد مثل همین برنامه ای که دیشب از علامه طباطبایی می‌گفتند که ایشان ده سال در نجف با مشقت و گرسنگی سر کردند تا به او چیزی عطا شد شما این یک ماه رمضان را با گرسنگی و مشقتش تحمل کردید چه به دست می‌آورید؟ چون در گرسنگی است که علم ، عشق ، سوز ، اشک بر اهل بیت(ع) می‌دهند. در مشقت ماه رمضان می‌توانی عقل ، فکر ،ادب و جلای قلب به دست آوری در پر خوری هیچ کدام از این امور نیست ولی چه بدست آوردی ؟ هیچ ،چون با بی توجهی همه را از دست می‌دهید.

امشب شب امام جواد علیه السلام است باید مودبانه با خدا دعوا کنیم تا شاید گوشه چشمی به ما بشود .

 شب بیست و پنجم ماه رمضان تازه فهمیدیم هیچ به دست نیاوردیم این کف دست خالی ماست این هم دل ما هیچ در آن نیست ،اگر غاصبی را هم  خودت بیرون کردی ( شیطان و ایادیش) تو را که در آن ننشاندیم کاری برای من انجام بده، ما که به دنبالت این چند شب را آمدیم، آمدیم چراغ خانه ات را روشن کردیم رفتیم ولی یک سری مهمان یک شبه آمدند اینجا و رفتند و فیض خود را بردند لااقل بخاطر آنها به ما عنایتی کن! بخاطر امام جواد(ع) که امشب شب اوست به ما چیزی عطا بفرما!

اینکه نمی‌شود بگویی اینها بسوزند و گریه کنند من دوست دارم ، ما بیست و پنچ شب با تو رفیق شدیم یک گوشه چشمی بفرما، امشب باید مودبانه دعوا کنیم ، شبها ما را بیدار میکنی یک نانی به ما می‌دهی تمام؟ مگر این شبها نمی‌فرماید " وَ رُوحِی مَعَ الشُّهَدَاءِ " ( دعای شب بیست وپنجم ماه مبارک رمضان ) خب شهداء عند ربهم یرزقونند ولی تو فقط شکم ما را سیر میکنی خب علم داریم؟ نه! معرفت داریم؟ نه! اشکی داریم؟ آمار رزق ما را ملائکه ات بخواهند بدهند این می‌شود که من چند تن برنج خوردم چند تن گوشت و چند تن چه و چه و چه این می‌شود من، ولی تو که هستی ؟ تو خدایی!

تفاوت مناجات ما با عرفا و علماء

قرآن که می‌خواهد انسان را معرفی کند می‌فرماید "َ نُطْفَةً مِّن مَّنِیٍّ یُمْنَی" (37 قیامت ) آخه تو یک سری به ما بزن ! ما روسیاه وارد ماه رمضان شدیم و رو سیاه هم داریم از ماه رمضانت می‌رویم این به ضرر چه کسی می‌شود؟ خدایا ما را ببند در خانه ات به دردت می‌خوریم، حداقل که شلوغ کن مجلس شما که هستیم مناجات خوانها که جای خود دارند!

 می گوید وقتی ورود پیدا میکردم به حجره علامه طباطبایی می‌دیدم صدای مناجات می‌آیند از در و دیوار ! آنها مناجات خوان بودند، تازه ما که دعا‌ها را غلط هم می‌خوانیم

به آیه الله بهجت گفتند آقا این خوانندها خیلی اشتباه می‌خوانند غلط می‌خوانند ، دروغ می‌خوانند !فرمودند اینها تازه دروغ می‌خوانند اگر راستش را بگوییند که همه می‌میرند!



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین